اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازار 106 میلیارد دلاری بسته بندی دارویی تا سال 2027

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر اساس گزارش جدیدی از شرکت Arizton در شیکاگو، بازار جهانی بسته بندی دارویی تا سال 2027 برای نرخ رشد مرکب سالانه 4.65٪ آماده است. این شرکت ارزش بازار را در سال 2021 برابر 81 میلیارد دلار می‌داند و پیش بینی ارزش 106.37 میلیارد دلاری را در سال 2027 دارد.
در این گزارش پلاستیک، شیشه، کاغذ و سایر مواد مورد استفاده برای تولید بسته‌بندی‌های دارویی اولیه، ثانویه و ثالث لحاظ شده اند. بسته‌های قرص، بطری‌ها، ویال‌ها و آمپول‌ها در بخش بسته‌بندی اولیه قرار دارند.
گزارش Arizton نشان می‌دهد که محرک‌های رشد بسته‌بندی دارویی شامل افزایش تقاضا برای دارورسانی، گزینه‌های بسته بندی نوآورانه و راه‌های تجویز غیر سنتی برای دارو، از جمله جذب پوستی، جذب از طریق بینی، داخل وریدی و… است. پیشرفت‌ها به طور ویژه در بسته بندی پایدار و به طور کلی در مواد بسته بندی در حال افزایش است.

اقدامات هوشمندانه برای مقابله با داروهای تقلبی
گسترش فروش داروهای بدون نسخه نیز به رشد بازار دامن می‌زند. رشد فروش آنلاین داروهای بدون نسخه و تقلبی در سراسر جهان به نوبه خود باعث توسعه بسته‌بندی ضد تقلب برای داروها می‌شود.
Arizton پیش‌بینی می‌کند که صنعت داروسازی شاهد افزایش پذیرش راه‌حل‌های بسته‌بندی فناوری نانو برای مبارزه با تقلب و کمک به شرکت‌های دارویی و جلوگیری از توزیع خارج از بازارهای مورد نظرشان باشد. کاربرد فناوری نانو شامل بسته بندی دارویی ضد میکروبی نیز می شود.
با وجود قوانین جدید برای اطمینان از اصالت محصول، بسته بندی هوشمند نقش مهمی در بسته بندی دارویی جهانی ایفا خواهد کرد.

فروشندگان عمده‌ای که در این گزارش مشخص شده اند عبارتند از Amcor، Aptar Group، Berry Global، Specialty Polyfilms، Drug Plastics Group و Super Olefins.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا