اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازتوانی (repowering) پره‌های توربین کامپوزیت از کار افتاده در مزرعه بادی Blue Canyon II تکمیل شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر EDP Renewables (EDRP، مادرید، اسپانیا)، از طریق شرکت تابعه خود EDP Renewables North America LLC (EDRP NA، هیوستون، تگزاس، ایالات متحده)، اولین پروژه بازتوانی خود را در ایالات متحده در مزرعه بادی Blue Canyon II، تکمیل کرده است. پروژه دارای چهار فاز 423 مگاواتی (MW) واقع در جنوب غربی اوکلاهاما می باشد. با توجه به این بازتوانی، ظرفیت نصب شده پروژه از 151 مگاوات به 162 مگاوات افزایش می یابد.
EDPR NA پیش‌بینی می‌کند که عمر نیروگاه Blue Canyon II مزرعه بادی خود را به مدت 20 تا 30 سال دیگر افزایش دهد.
هفتاد و سه توربین از 84 توربین Blue Canyon II بازتوان ((repower شدند و جایگزین محفظه ( nacelle )، پره ها و بخش بالای برج هر توربین شدند. توربین‌ها از Vestas (Aarhus ، دانمارک و پورتلند، ایالات متحده) V80 1.8 مگاواتی به ماشین‌های V110 2 مگاواتی ارتقا یافتند.
بازیافت تیغه های از کار افتاده یکی از الزامات قطعی EDPR در این عملیات بازتوانی بود، زیرا این شرکت در حال تسریع اتخاذ شیوه های بازیافت تیغه ها در پروژه های خود است.
EDPR NA علاوه بر مزرعه بادی چهار فازی Blue Canyon که شامل شهرستان‌های Caddo، Comanche و Kiowa می‌شود، کوهستان Arbuckle 100 مگاواتی را در شهرستان‌های Murray و Carter و مزرعه بادی 99 مگاواتی Redbed Plains در شهرستان Grady را اداره می‌کند.
در مجموع، EDPR NA جهت پروژه های اوکلاهاما حدود 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این ایالت انجام داده است.
در سطح جهانی، EDPR دارای ظرفیت نصب شده تا به امروز 13.6 گیگاوات (GW) است که آمریکای شمالی 52 درصد از این مجموعه را تشکیل می دهد. به طور خاص، ظرفیت نصب شده در آمریکای شمالی 7 گیگاوات است.

 

 برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا