اخبار

اختصاصی بسپار/ بازگشت Chinaplas به شانگهای پس از شش سال وقفه

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر CHINAPLAS 2024 خود را به عنوان اولین نمایشگاه تجاری لاستیک و پلاستیک در بازار چین تثبیت کرده است. دوره آتی این نمایشگاه از 23 تا 26 آوریل (چهارم تا هفتم اردیبهشت 1402) در نمایشگاه و مرکز همایش‌های بین المللی شانگهای برگزار می‌شود. به گفته ناظران بازار مستقر در چین، انتظار می‌رود بیش از 4000 غرفه‌دار در این نمایشگاه شرکت کنند و از اقتصاد داخلی و منطقه‌ای در حال رشد بهره ببرند.
اقتصاد چین در حال بروز نشانه‌هایی از بهبود است و در عین حال آسیا به طور کلی به عنوان لوکوموتیو اقتصاد جهانی عمل می‌کند. در این بین صنعت نمایشگاهی که به عنوان یک فشارسنج اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، بهبودی قوی را تجربه می‌کند. چاینا پلاس به دنبال اجرای چشمگیر خود در گوانگژو، در سال 2024 از 23 تا 26 آوریل برگزار می‌شود و تمام 15 سالن نمایشگاه مرکز نمایشگاه و همایش ملی (NECC) در Hongqiao، در شانگهای را اشغال می‌کند. مساحت کل نمایشگاه بیش از 380000 متر مربع (بیش از چهار میلیون فوت مربع) و 11 درصد بزرگتر از نمایشگاه قبلی Chinaplas در شانگهای در سال 2018 است.
این نمایشگاه پس از شش سال غیبت در شانگهای بازگشتی قوی دارد: در حال حاضر، بیش از 4000 غرفه‌دار از سراسر جهان حضور خود را تایید کرده‌اند.

افزایش پتانسیل بازار با توافق‌های تجاری
مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) در ژوئن 2023 با امضای 15 کشور آسیا و اقیانوسیه رسماً اجرایی شد. چین بزرگترین شریک تجاری برای اکثر اعضای RCEP است که شامل ژاپن، کره و استرالیا می‌شود.
در نیمه اول سال 2023، کل حجم واردات و صادرات بین چین و سایر اعضای RCEP به 835 میلیارد دلار رسید که بیش از 20 درصد به رشد تجارت بین‌المللی چین کمک کرد. علاوه بر این، با جشن گرفتن دهمین سالگرد تاسیس کمربند و جاده چین (طرح جاده ابریشم)، تقاضای مبرمی برای زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعت تولید وجود دارد.
با در نظر گرفتن صنعت خودروسازی به عنوان مثال، خودروسازان چینی در حال سرعت بخشیدن به گسترش بازار خارج از کشور خود هستند. در هشت ماهه اول سال 2023، بیش از 2.9 میلیون دستگاه خودرو صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 61.9 درصد افزایش داشت. در نیمه اول سال 2023، وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)، باتری‌های لیتیوم یونی، و ماژول‌های خورشیدی – که به آن‌ها سه محصول جدید تجارت خارجی چین نیز گفته می‌شود – در مجموع رشد صادرات 61.6 درصدی را به ثبت رساندند که باعث رشد صادرات کلی 1.8 درصد شد. چین 50 درصد تجهیزات تولید برق بادی جهانی و 80 درصد ماژول‌های خورشیدی را تامین می‌کند.
شرکت‌های خارج از این کشور به گسترش تجارت و سرمایه گذاری خود در چین ادامه می‌دهند. از ژانویه تا آگوست 2023، چین در مجموع 116 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) با 33154 شرکت تازه تاسیس جذب کرد که نشان دهنده رشد 33 درصدی سال به سال است. سازمان‌دهندگان Chinaplas گفتند که صنعت پلاستیک از سرمایه‌گذاری در صنایع مختلفی سود می‌برد که مواد پلاستیکی نوآورانه را تامین می‌کنند و فناوری ماشین‌آلات پیشرفته را به کار می‌گیرند تا از فرصت‌های ایجاد شده توسط چشم‌انداز جدید اقتصادی و تجاری جهانی استفاده کنند.
سازمان‌دهندگان نمایشگاه افزودند، تعدادی از انجمن‌ها و شرکت‌های تجاری از کشورها و مناطق مختلف، انتظار و حمایت خود را از Chinaplas 2024 اعلام کرده‌اند و شروع به تشکیل هیئت‌هایی برای پیوستن به این رویداد بزرگ سالانه کرده‌اند.

به دست آوردن فرصت‌های جدید در چین
علاوه بر رونق تجارت خارجی، تقاضای داخلی نیز شاهد بهبود قوی است. در سال‌های اخیر، صنعت تولید چین برای توسعه با کیفیت بالا و تولید هوشمند با ارزش افزوده تلاش کرده است. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور برنامه‌های رشد قوی برای 10 صنعت کلیدی از جمله مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، خودرو، صنایع سبک و الکترونیک/IT منتشر کرده است. این وزارتخانه در حال ترویج استفاده از محصولات نوآورانه مانند وسایل نقلیه با انرژی جدید (NEV)، لوازم خانگی هوشمند، مصالح ساختمانی سبز در مناطق روستایی، تجهیزات پزشکی پیشرفته و رباتیک است.
چین به عنوان یک رهبر جهانی در بازار NEV ظاهر شده است. با پیشرفت در فناوری تولید باتری و زیرساخت شارژ، پیش‌بینی می‌شود فروش NEV چین در سال 2023 به 8.5 میلیون دستگاه برسد و ضریب نفوذ طبق پیش‌بینی انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) به 36 درصد برسد.

از لوازم خورشیدی تا هوشمند
در هشت ماهه اول سال 2023، ظرفیت نصب شده تولید برق فتوولتائیک به 113 گیگاوات رسید که نشان دهنده رشد بیش از 150 درصدی سال به سال است. از جاروبرقی‌های رباتیک هوشمند گرفته تا بلندگوهای هوشمند، لوازم آشپزخانه هوشمند و یخچال‌های هوشمند، تعداد فزاینده‌ای از لوازم خانگی هوشمند در خانواده‌های چینی یافت می‌شود. پیش بینی می‌شود که حجم بازار لوازم خانگی هوشمند چین در سال جاری به 26.3 میلیارد دلار برسد.
شانگهای به عنوان میزبان Chinaplas 2024 همچنین یک برنامه عملیاتی سه ساله (2023 تا 2025) را برای ترویج توسعه با کیفیت بالا در صنایع تولیدی شهر و تقویت نقش تولید در حمایت از توسعه اقتصادی کلی شهر منتشر کرده است. تولید این بخش در حال حاضر بیش از یک چهارم تولید ناخالص داخلی منطقه را تشکیل می‌دهد.

دومین بازار بزرگ پزشکی در جهان
ناظر بازار iiMedia Research در گوانگژو پیش‌بینی می‌کند که بازار مواد غذایی از پیش بسته‌بندی شده در چین در سال 2023 به ارزش 69.8 میلیارد دلار خواهد رسید که تقاضای جدیدی را به همراه خواهد داشت و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را برای بازار بسته‌بندی ایجاد می‌کند. علاوه بر این، بازار تجهیزات پزشکی چین در حال حاضر به دومین بازار بزرگ در جهان تبدیل شده است. توسعه تجهیزات پزشکی پیشرفته و فناوری‌های مرتبط به سرعت در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود اندازه بازار تجهیزات پزشکی در چین تا سال 2030 به 6.8 میلیارد دلار برسد.
به این ترتیب تحول صنعتی شتاب می‌گیرد. آدا لئونگ، مدیر کل نمایشگاه Adsale در پایان گفت: «امسال، طی ارتباطات خود با تأمین‌کنندگان پلاستیک و لاستیک، آشکارا احساس کردیم که شرکت‌های خارجی و داخلی به بازار چین اعتماد زیادی دارند و نسبت به کشف فرصت‌های تجاری در چین بسیار خوش‌بین هستند.»

 

در صورتیکه تمایل به بازدید و حضور در این نمایشگاه دارید می توانید در تورهای نمایشگاهی پیش بینی شده حضور پیدا کنید.

photo ۲۰۲۴ ۰۱ ۱۴ ۱۱ ۴۹ ۲۷
photo ۲۰۲۴ ۰۱ ۱۴ ۱۱ ۴۹ ۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا