اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازیابی بازار پوشش‌های پودری پس از همه‌گیری کرونا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پوشش های پودری برای بسیاری از مصارف ایده آل هستند. از کاربردهای ساختمانی گرفته تا خودرو‌ها، مبلمان و موارد دیگر. این پوشش ها توانایی محافظت از هر محصولی را دارند و در عین حال میتوانند ظاهری زیباتر ارایه دهند.
علاوه بر این، بازار پوشش های پودری یک تجارت قابل توجه نیز محسوب میشود. طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش بازار در حدود 10 تا 12 میلیارد دلار است. به عنوان مثال، تحقیقات گراند ویو (GVR) ارزش بازار پوشش پودری را در سال 2020 ، 11.9 میلیارد دلار ارزیابی کرد که با نرخ رشد ترکیبی سالانه(CAGR) 7.2 درصد افزایش یافته است. طبق گزارش تحقیقات گراند ویو، بخش کالاهای مصرفی، 23.69 درصد از سهم حجم کلی بازار را به خود اختصاص داده است.
طبق گفته تحلیل گران جی وی آر، انتظار می رود افزایش تولید خودرو و همچنین افزایش تقاضا برای تجهیزات پزشکی از عوامل اصلی رشد بازار در کشورهای در حال توسعه از جمله هند، چین، برزیل و مکزیک در دوره پیش بینی شده باشد. علاوه بر این، پذیرش بالای محصول در بخش مبلمان به دلیل عملکرد عالی، هزینه های عملیاتی کم، در دسترس بودن رنگ و ویژگی های خاص نظیر عملکردهای ضد خوردگی و ضد باکتری، رشد بازار را بر می انگیزد.
در همین حال،ای ام آر(Allied Market Research) تخمین می زند که بازار پوشش های پودری با نرخ رشد ترکیبی سالانه 5.4 درصد تا سال 2026 به 15 میلیارد دلار خواهد رسید که 20درصد آن نتیجه رویکرد پیشرو صنعت خودرو است.
طبق گزارش محققان ای ام آر، پوشش‌های پودری در صنعت خودرو سهم عمده‌ای را در سال 2018 به خود اختصاص دادند و انتظار می‌رود پیشروی خود را حفظ کنند.
مدیر بازرگانی پی پی جی(PPG)، اظهار داشت که بازار پوشش‌های پودری در حال بهبود است و تقاضا تا ماه جولای افزایش یافته و دراین راستا از بیشتر بخش‌های بازار طی سال‌های 2019 و 2020 پیشی گرفته است.
وی افزود: تامین و حمل و نقل مواد خام از اوایل سال جاری با مشکلات متعددی مواجه شده است و به همین جهت بر بازار و همچنین بر تورم بالای مواد اولیه شامل انواع اپوکسی ها، افزودنی ها، رنگدانه ها و رزین های پلی استر تأثیر گذاشته است.
معاون بخش عمومی پوشش‌های صنعتی شرکت آکزالتا (Axalta)اظهار داشت که بازار پوشش‌های پودری پس از همه‌گیری کرونا در حال بازیابی و بهبود است.
وی افزود: همانطور که در سایر زمینه‌های کسب‌وکارمان دیده‌ایم، کسب‌وکار پودری در تمام بخش‌های نهایی در سال 2021 در حال بهبود و تقویت است. در حالی که تقاضا رشد کرده است، مشکلاتی در دسترسی و عرضه مواداولیه وجود داشته است، اما این امر منجر به کاهش تقاضا برای پوشش‌های پودری نشده است. با توجه به تنش های وارد شده بر شرکت‌ها و بنادر مختلف در سراسر جهان، ما بر روی تولید و قابلیت‌های عرضه محلی تمرکز کرده‌ایم تا با تقاضا مطابقت داشته باشیم.

مترجم: مهندس امیرحسین مصطفی تبار، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، دانشگاه گلستان

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 236 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان اردیبهشت ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا