اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازیافت الیاف کربن با همکاری دو شرکت ژاپنی

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر در 24 فوریه Teijin Ltd (توکیو، ژاپن) اعلام کرد که برای ایجاد یک ساختار برای تولید، عرضه و تجاری سازی با Fuji Design Co. Ltd، سازنده ژاپنی الیاف کربن بازیافت شده، موافقت کرده است تا یک اتحاد تجاری ایجاد کند. محصولات پلاستیکی تقویت شده با الیاف کربن بازیافتی(CFRP) بوسیله فرآیندی که کمترین تاثیر زیست محیطی را دارد، بدست می اید.

فن‌آوری اختصاصی « pyrolysis دقیق» Fuji Design با حذف رزین‌های ماتریکس، الیاف کربن با کیفیت بالا را از قطعات CFRP ضایعاتی، قابل استفاده جهت تولید قطعه جدید می‌کند. به عنوان یک فناوری سبز، گزارش شده است که انتشار CO2 حدود 90 درصد کمتر از تولید الیاف کربن با مواد خام اولیه و بکر است.

Design Fuji که یک کارخانه تجاری با یارانه جزئی توسط وزارت محیط زیست ژاپن راه اندازی می کند، به دنبال توسعه تجارت با برنامه های کاربردی جدید برای فناوری خود است. در همین حال، Teijin در تلاش است تا تأثیرات زیست محیطی خود را در سطح گروه کاهش دهد، از جمله با کاهش 30 درصدی انتشار گاز CO2 تا سال مالی 2030 و به صفر رساندن خالص ان تا سال مالی 2050.

همراه با تلاش‌ها برای کاهش مصرف انرژی داخلی، Teijin همچنین در حال توسعه فناوری‌هایی برای بازیافت مواد از جمله الیاف کربن است. از طریق اتحاد تجاری جدید، Teijin قصد دارد مشارکت های خود را با در تحقق جهانی پایدارتر تقویت کند.
تحت چشم انداز بلندمدت تبدیل شدن به شرکتی که از جامعه آینده حمایت می کند، Teijin همچنین برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد نیز (SDGs) تلاش می کند.

انتظار می‌رود که CFRP سبک و با استحکام بالا، که در حال حاضر به طور گسترده در کاربردهای هواپیمایی، صنعتی و ورزشی استفاده می‌شود، تقاضای فزاینده‌ای را به عنوان راه‌حلی برای بهبود بهره‌وری سوخت خودروها و سایر محصولات جذب کند. با این حال، چالش این است که فوراً فناوری هایی برای استفاده مجدد از الیاف کربن ایجاد کنیم تا از این طریق به حذف مواد ضایعاتی با تاثیرات زیاد زیست محیطی در محل های دفن زباله یا از طریق سوزاندن کمک کنیم.

 

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا