اخبار

اختصاصی بسپار/ پوش ژل‌های رسانای جدید برای پوشش حفاظتی پلاستیک های تقویت شده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پوش‌ژل های جدید رسانا با استفاده از نانوتیوب های گرافنی ایجاد شده اند و می توانند به عنوان یک پوشش محافظ بر روی پلاستیک های تقویت شده با الیاف (FRPs) اعمال شوند. این پوشش-ها به مهندسان و طراحان اجازه می دهد طرح های متفاوتی را ایجاد کرده و سطح یک دستی به دست آورند.
سهولت فرایند، نوع رنگ پذیری، مقاومت شیمیایی و میزان مواد فرار صفر، مزایایی است که پوش ژل ها در مقایسه با پوش رنگ های مایع دارند. پوش ژل ها بیشتر برای ساخت قطعات خودرویی، قایق ها، صنایع هوایی و یا صنایع بهداشتی کاربرد دارد. FRP به دلیل مقاومت زیاد و آزادی عملی که به طراحان می دهد بسیار باارزش است ولی همیشه از نظر نوع پوششی که می تواند بر روی آن اعمال شود محدودیت دارد. نتایج مربوط به آخرین آزمایش ها بر روی پوش ژل های رسانا نشان می دهد که می توان از پوشش های پودری بر روی آن ها استفاده کرد. این یافته، گام مهمی در زمینه ی فناوری پوشش ها بر روی کامپوزیت های ترموست به شمار می آید.
Anna Meisczuk محقق پودر در کاربرد بر روی پلاستیک در شرکت Tiger بیان می کند، پوشش های پودری نقاط مثبتی مانند میزان مواد فرار صفر، فرمولاسیون بدون حلال، حفاظت خوب و ظاهر زیبا و قابل قبول دارند و از طریق روش الکترواستاتیک بر روی قطعات فلزی اسپری می شوند. اعمال این پوشش ها بر روی قطعات پلاستیکی که عایق هستند نیز موفقیت بزرگی است. آنچه ارزش این کار را افزایش می دهد این است که ما از فرایند ساده ای استفاده کرده  ایم. در این روش امکان اعمال محدوده ی وسیعی از رنگ ها وجود دارد و همچنین می توان عملکرد خوب و مقاومت شیمیایی بالایی را از این پوشش ها انتظار داشت. این ژل پوش جدید نتیجه ی دانش و تجربه ی شرکت سیستم های کامپوزیتی Bufa بوده و از رزین پلی استر و نانوتیوب های گرافنی ایجاد شده است. نانوتیوب های به کار رفته در این سیستم از نوع Tuball و ساخت OCSIAL است. این نانوتیوب ها مقاوتی دائمی و پایدار به اندازه ی Ω/sq 6^10 ایجاد می کنند. Jens Wolters، از شرکت سیستم های کامپوزیتی Bufaدر این رابطه بیان می کند، آخرین پوش ژل تولیدی این شرکت برای کاربرد پوشش های پودری طراحی شده است. ما بر این باوریم که این محصول افق های جدیدی را برای کاربردهایی که کامپوزیت ها در آن به کار می روند ایجاد می کند.
رزین های ترموست مانند پلی استر، اپوکسی، وینیل استر و سایر رزین هایی که ویژگی های آن ها با استفاده از نانوتیوب های گرافن اصلاح شده است کاربردهای زیادی در حوزه ی لوله و مخازن، سیستمهای تهویه، فلطک های چاپ، پوشش های کف در محیط های صنعتی و قالب ها دارند. تولید کنندگان قالب می گویند که سطحی با یکنواختی و براقیت بیشتر، با اثر صد غبار و فرایند تولید راحت تر را می توان با استفاده از پوش ژل های رسانا به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا