اخبار

اختصاصی بسپار/ بررسی رشد سالانه بازار پوشرنگ و پوشش

بسپار/ایران پلیمر گزارش سالانه بازار جهانی ای‌ برای سال 2023 و پیش بینی سال 2024 بر اساس منطقه، بخش و حجم توسط داگلاس بون، از شرکت Orr & Boss Consulting Inc

بازار جهانی پوشش ها امسال با مشکلات رشد حجم روبه‌رو بوده است. با خروج از ویروس کرونا، اقتصاد جهانی با چندین مشکل روبه‌رو شده است که بر بازارهای پوشرنگ و پوشش به شدت تأثیر گذاشته‌اند. مشکل اصلی در مقابله با صنعت پوشرنگ و پوشش فشارهای تورمی بود که در اقتصاد جهانی ایجاد شده بود و نیاز به افزایش نرخ بهره‌وری در بانک‌های مرکزی جهان داشت. افزایش نرخ بهره‌وری منجر به کاهش فعالیت ساخت و ساز شده که به کاهش رشد در صنعت پوشرنگ و پوشش انجامیده است. با وجود نتایج امسال، ما به نسبت خوش‌بین هستیم و باور داریم که رشد حجم در سال آینده بازخواهد گشت و در سال 2025 و بعد از آن قوی‌تر خواهد بود.

 

935ae6b0 7dd7 4f1d a30c 6902218da30d

بررسی کلی بازار پوشرنگ و پوشش
اندازه تخمینی صنعت جهانی پوشرنگ و پوشش برای سال 2023 معادل 195 میلیارد دلار آمریکا است. آسیا با 46 درصد از بازار، بزرگترین منطقه در بازار جهانی است. مناطق بعدی اروپا و شمال امریکا به ترتیب 22 و 19 درصد از بازار جهانی را تشکیل می‌دهند.

پوشرنگ‌های تزیینی بزرگترین و پرمصرف ترین بخش در جهان هستند و این در همه مناطق جهان صدق می‌کند. بخش‌های صنعتی عمومی، محافظتی و پودرش در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

همانطور که در بالا اشاره شد، رشد سالیانه در 2023 به دلیل افزایش نرخ بهره‌وری در سراسر جهان و تأثیر آن بر فعالیت ساخت و ساز، کند بوده است. اما ما انتظار داریم که سال 2024 مثبت‌تر باشد و همه مناطق رشد حجم بالاتری نسبت به امسال داشته باشند. فرض پشت این تخمینات بر این است که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان از افزایش نرخ بهره‌وری کناره‌گیری کنند. نمودار زیر تخمین رشد حجم در بازار بر اساس منطقه برای سال‌های 2023 و 2024 را نشان می‌دهد.

مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجوی دکتري مهندسی رنگ، پژوهشگاه رنگ

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 254 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در نیمه دی ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا