اخبار

اختصاصی بسپار/ بررسی کاربرد پلاستیک بازیافتی در مواد روسازی جاده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پژوهشگران دانشگاه Missouri از مواد بازیافتی از جمله زباله‌های پلاستیکی در جایگزینی آزمایشی برای روسازی آسفالت سنتی استفاده می‌کنند. با همکاری دانشکده حمل و نقل، این گروه پژوهشی اخیراً یک جاده آزمایشی در دنیای واقعی در امتداد جنوب شرقی این دانشگاه ایجاد کرده است.
جاده آزمایشی برای مقایسه اثر بخشی 9 نوع مختلف مواد بازیافتی در ایجاد روسازی آسفالت به کار گرفته خواهد شد. این مواد شامل سه نوع مختلف پلی اتیلن (PE) و لاستیک تایر آسیاب شده هستند.

به گفته مدیر آزمایشگاه نوآوری و آسفالت و روسازی Mizzou، ساخت و ساز در مقیاس واقعی به پژوهشگران کمک می‌کند تا تعیین کنند آیا سنگ، آسفالت و افزودنی‌های پلاستیک و لاستیک با موفقیت به یکدیگر متصل می‌شوند تا جاده‌ای ایجاد کنند که بتواند در برابر شرایط آب و هوایی و ترافیک سنگین مقاومت کند؟

این گروه یک جاده آزمایشی دیگر را نیز پیش از این در کلمبیا برای ارزیابی چهار نوع ماده‌ی بازیافتی اجرا کرده بود. گروه پژوهشی این دانشگاه در فرآیندی خشک تخصص دارد که امکان افزودن مستقیم مواد بازیافتی به مخلوط را قبل از اعمال آن در سطح جاده فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا