اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ برچسب گذاری درون قالب با بسپار‌های تجدید پذیر برای ظروف بسته بندی مواد غذایی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تقاضا برای بسته‌بندی برچسب‌دار درون قالب به طور مداوم در بخش‌های مختلف بازار مصرف در حال رشد است، زیرا فرصت‌های عمده‌ای را برای راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه و بسیار پایدار فراهم می‌کند. منابع تایید شده بسپارهای تجدیدپذیر از مجموعه TRUCIRCLE™ شرکت Sabic، پتانسیل خوبی در بسته‌بندی‌ها کاملاً قابل بازیافت با ظاهری جذاب برای مصرف‌کننده در فضای خرده‌فروشی دارد که تأثیرات زیست‌محیطی و ردپای کربن را نیز کاهش می‌دهد.

مواد برچسب برای ظروف IML یک فیلم پلی اتیلن جهت‌دار دو محوره (BOPP) است که توسط Taghleef، تامین‌کننده جهانی فیلم، با استفاده از رزین تجدیدپذیر تایید شده SABIC و متناسب با فرآیند BOPP تولید شده است. فیلم‌های BOPP به طور گسترده برای کاربردهای قالب‌گیری تزریقی برچسب‌گذاری شده در قالب برای مواد غذایی، لبنیات و نوشیدنی‌ها، بسته‌بندی‌های خانگی و مراقبت شخصی استفاده می‌شوند. Taghleef فیلم‌های شفاف، سفید و پوشش داده شده با یک لایه نازک فلزی (metalized) ازجنس PP را ارائه می‌دهد که همگی می‌توانند با استفاده از بسپارهایی با مواد اولیه زیستی تولید شوند. علاوه بر این، آن‌ها را می‌توان به راحتی برای رفع نیازهای ظاهری لمسی و ظاهر بصری دلخواه، از براق و مات گرفته تا پوست پرتقالی یا مخملی سفارشی کرد.

بسپارهای تجدید پذیر تایید شده‌ی SABIC ویژگی‌هایی نظیر قابلیت چاپ استثنایی، خاصیت برش قالب، ضد الکتریسیته ساکن و نچسب بودن را برای این محصولات تأمین می‌کند.

به عنوان بخشی از همکاری حاضر، فیلم نهایی برچسب BOPP به Karydakis، شرکت متخصص برجسته در فناوری‌های چاپ بهینه، فرمول‌بندی جوهر و فناوری‌های تبدیل متناسب با برچسب‌های درون قالب از جنس PP، عرضه می‌شود.
با این ابتکار مشترک، امکان سنجی مواد زیستی در تولید برچسب‌های IML با کیفیت بالا نشان داده شده است. به این ترتیب طیف گسترده ای از گزینه‌های چاپ جذاب به مشتریان ارائه می‌شود.

برچسب زدن در قالب مزایای بهره وری قابل توجهی را ارائه می‌دهد، زیرا نیاز به برچسب‌های جداگانه روی محصول بسته بندی نهایی را با ایجاد یک پیوند دائمی و ضد دستکاری از بین می‌برد. علاوه بر این، مواد ظروف تجدیدپذیر از SABIC با تمام استانداردهای بین‌المللی مرتبط برای کاربردهای تماس با مواد غذایی مطابقت دارد، در حالی که قابلیت فرآورش عالی را در ماشین‌های موجود نشان می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم این محصولات جریان پذیری بالا برای کاهش ضخامت دیواره است. علاوه بر این، با هدف کاهش CO2 و انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف منابع فسیلی نیز هماهنگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا