اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بسته بندی پاستا با یک نوع ماده بازیافتی از SABIC

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر SABIC اجرای موفقیت آمیز پروژه دیگری را به عنوان بخشی از برنامه اقتصاد چرخشی خود اعلام کرده است. Garofalo، تولید کننده بزرگ پاستا و ماکارونی در ایتالیا، بسته بندی جدیدی را معرفی کرده است که توسط GT Polifilm و Polivouga با استفاده از پلی پروپیلن چرخشیSABIC (PP) ساخته شده و دارای تأییدیه است.

مواد پایدار از بازیافت پیشرفته مشتق شده و به یک فیلم پلی پروپیلن جهت یافته (BOPP) برای این کاربرد تبدیل می شود که اولین ماده بسته بندیPP برای پاستا در بازار و حاوی 30 درصد محتوای بازیافتی پس از مصرف (PCR) است.
Polivouga، یک تولید کننده فیلم های انعطاف پذیر یکپارچه عمودی برای محصولات بسته بندی در پرتغال، از محصول SABIC PP 525PC از مجموعه بسپارهای چرخشی تایید شده SABIC برای تولید فیلم پایه BOPP برای بسته بندی جدید پاستا و ماکارونی استفاده می کند.
Garofalo نیز تولید کننده بزرگ ماکارونی ایتالیایی، بسته بندی جدیدی را معرفی کرده است که با استفاده از پلی پروپیلن دایره ای تایید شده SABIC ساخته شده است. این شرکت اولین بسته های ماکارونی ساخته شده از پلاستیک جدید را در مارس 2023 به فروشگاه های ایتالیایی معرفی کرد.
GT Polifilm، متخصص در تولید محصولات پلی پروپیلن انعطاف‌پذیر برای بسته‌بندی خودکار در صنایع غذایی، یک فیلم PP ریخته‌گری را به فیلم BOPP اضافه می‌کند تا ساختار تک ماده‌ای ایجاد کند که سپس به بسته های پاستا و ماکارونی سفارشی تبدیل می‌شود. پس از استفاده، این بسته بندی های mono-PP می توانند به راحتی دوباره در جریان های پسماند PP موجود بازیافت شوند.

محصولات چرخشی و بازیافتی SABIC بر اساس گواهینامه پایداری و کربن بین المللی (ISCC) PLUSتولید می شوند که از مجموعه ای از قوانین از پیش تعریف شده و شفاف برای ردیابی جریان مواد در زنجیره های تامین پیچیده از مواد اولیه تا کاربرد نهایی پیروی می کند.
در حالی که بسته بندی پلاستیکی انعطاف پذیر اغلب پایدارترین جایگزین است، بسیاری از مواد غذایی در ترکیبات کاغذ/پلاستیک یا ورقه هایی بسته بندی می شوند که بازیافت آن ها دشوار است و ممکن است به دلیل مصرف بیشتر منابع، ردپای کربن بیشتری داشته باشد.
به عنوان یک راه حل مسئولانه تر، تک ماده انعطاف پذیر با محتوای PCR به طور بالقوه مسیر بسته بندی ترجیحی برای تعداد فزاینده ای از صاحبان برند و خرده فروشان است و ضمناً توسط مقامات اتحادیه اروپا و سازمان های غیردولتی پشتیبانی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا