اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بطری‌های پلاستیکی بازیافتی از آجرهای لگو کنار گذاشته شدند!

بسپار/ ایران پلیمر شرکت لگو از برنامه ریزی برای ساخت آجرهای معروف خود از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی صرف نظر کرده است و عنوان می‌کند که فرآیند تولید چنین محصولی آلاینده تر از تولید فعلی آجرهای پایه نفتی است.

لگو این تصمیم را پس از آزمایش پلی اتیلن ترفتالات بازیافتی (PET) به عنوان جایگزین سازگارتر با آب و هوا برای اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) که در اکثر اسباب‌بازی‌های خود استفاده می‌کند، اتخاذ کرد.

این سازنده اسباب بازی متعهد شده است که تا سال 2032 فقط از مواد پایدار در محصولات خود استفاده کند و دو سال پیش از نمونه اولیه ی آجر ساخته شده از PET بازیافتی رونمایی کرد. این پلاستیک از بطری‌هایی تهیه شده است که معمولاً برای آب و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

با این حال، از آن زمان لگو دریافته است که ساخت آجر از مواد بازیافتی مستلزم سرمایه گذاری در تجهیزات جدید و مراحل بیشتری است که در نهایت منجر به آلودگی بیشتر محیط زیست نسبت به وضعیت موجود می‌شود. آجرهای ساخته شده از پلی اتیلن ترفتالات بازیافتی (RPET) منجر به انتشار کربن بیشتر می‌شود.

یکی از سخنگویان لگو اذعان کرده است که آزمایش و توسعه ادامه دارد و این شرکت قصد دارد تا سال 2032 این اسباب بازی‌ها را از مواد پایدار بسازد.

البته این شرکت در سال 2020 تلاش‌هایی را برای جایگزینی آجرهای پلاستیکی خود با مواد پایدار آغاز کرده بود. مشکل این بود که ماده ای را پیدا کند که سازگار با محیط زیست باشد، اما همان رنگ، درخشش و صدای آجرهای پلاستیکی پایه نفتی را داشته باشد. تا کنون آزمایش‌های انجام شده روی صدها ماده به نتیجه ی دلخواه نرسیده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا