اختصاصی بسپار/ بهبود ایمنی خودروهای انرژی نو با مواد مقاوم در برابر حرارت بالا و شعله

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمرخودروسازان بار ولتاژ خودروهای انرژی نو (NEV) را از 400 ولت به 800 ولت افزایش میدهند. طبق قانون ژول، بازده موتور یک وسیلهی نقلیه با یک سامانهی ولتاژ بالا افزایش مییابد و در نتیجه برد رانندگی را بهبود میبخشد و هزینه باتری را کاهش میدهد.
تحت ولتاژ بالا، موتور و باتری با دمای عملیاتی بسیار بالاتر نیاز به مدیریت حرارتی بهتری دارند، به این معنی که مواد باید دارای خواص مقاومت در برابر دمای بالا و بازدارنده شعله باشند.
تولیدکنندگان عمده مواد شیمیایی، مانند Solvay و DuPont، به طور پیوسته محصولات دما بالا نظیر نایلون، PPS، PEEK، فیلم پلی آمید و سایر موادی را روانه بازار کردهاند که برای سامانههای محرک الکتریکی با دمای بالا مناسب هستند تا به موتورها کمک کنند تا کارآمدتر باشند.
یک ماژول باتری از Audi’s e-tron با استفاده از PA66 EMS-GRIVORY که گونهی V0 مقاوم در برابر شعله است، به بخش قالبگیری تزریقی مستقل تبدیل میشود. تامین کنندگانی مانند SABIC و Envalior بسپارهای ضد شعله مربوطه را برای اطمینان از عملکرد ایمن موتور و ماژول باتری ابداع کرده اند. در میان آنها، بسپار مقاوم در برابر شعله مناسب اکستروژن (رانشگری) جدید SABIC نیز برای تولید بسته باتری مناسب است؛ در حالی که مواد گرمانرم Envalior الزامات خنک کننده عایق غوطه ور در ماژول باتری را برآورده میکند.