اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ به حداکثر رساندن پتانسیل بهره وری ربات های صنعت پلاستیک از طریق آموزش

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر دنیای تولید به طور پیوسته رقابتی‌تر می‌شود زیرا کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا چالش‌های متعددی مانند حفظ زنجیره تامین خود، کاهش هزینه‌های فزاینده ی انرژی، بهبود بهره‌وری و در عین حال افزایش اعتبار زیست‌محیطی خود را برطرف کنند.

بهره وری تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله فناوری مورد استفاده و پرسنل درگیر در فرآیندهای تولید قرار می گیرد. بسیاری از شرکت‌های آینده‌نگر در حال سرمایه‌گذاری بر روی جدیدترین ربات‌ها و سیستم‌های خودکارسازی هستند که نیازهای تولید فعلی و آینده را برآورده می‌کنند. سایر مشاغل، به ویژه آن هایی که بودجه ی محدودی برای سرمایه گذاری دارند، باید اطمینان حاصل کنند که از پتانسیل کامل ربات های موجود و سامانه های تولید خودکار خود استفاده می کنند تا آن ها را قادر به ادامه فعالیت در حداکثر سطوح بازدهی کنند.

عامل مشترک در هر دوی این سناریوها، نیاز به کارشناس ها و نیروی کار آموزش دیده و شایسته برای تعمیر و نگهداری است. برای کاربران ربات فعلی که در حال سرمایه‌گذاری بر روی سامانه های آخرین نسل هستند، ضروری است که مهندسان آن ها عملکرد و قابلیت این سامانه های جدید را کاملاً درک کنند. ربات‌ها و سامانه های کنترل امروزی دارای ویژگی‌های جدید بسیاری هستند که می‌توانند فرآیند تولید را از طریق برنامه‌نویسی، کارایی و بهبود زمان چرخه تغییر دهند.

مدیر آموزش Stäubli، Mik Bloor توضیح می‌دهد: «گاهی پیش می‌آید که سامانه های رباتی که برای مدتی در حال تولید بوده و برای تامین مشخصات اولیه برنامه‌ریزی شده‌اند، ممکن است پتانسیل بهینه‌سازی بیشتر را داشته باشند. این ممکن است به سادگی افزایش سرعت برخی از حرکات، کاهش زمان انتظار بین دستورالعمل های برنامه، یا حتی تنظیم مسیر برنامه ریزی شده ربات ها باشد. ترکیبی از پیشرفت‌های کوچک در زمینه‌های خاص می‌تواند زمان کلی چرخه را کاهش دهد و سهم ارزشمندی در بهره‌وری و بازده داشته باشد.

کلید باز کردن این مزایا و بهبود بهره وری، آموزش است. به عنوان مثال، با ارتقای مجموعه مهارت های یک کارشناس از طریق آموزش ابتدایی ربات، وی می تواند مسئولیت بیشتری را برای سلول ربات بر عهده بگیرد. آموزش به کارشناسان امکان می دهد ربات را راه اندازی و متوقف کنند و کنترل کاملی روی تنظیمات و راه اندازی مجدد داشته باشند. در حالی که در گذشته برخی از این وظایف ممکن است به عهده یک مهندس تعمیر و نگهداری بوده باشد، ارائه این مهارت‌ها به کارشناس باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و به نیروهای تعمیر و نگهداری اجازه می‌دهد تا روی سایر وظایف شاید پیچیده‌تر در جای دیگری از کارخانه تمرکز کنند.

با این حال، مانع مهم دیگری وجود دارد که برخی از تولیدکنندگان در تلاش برای غلبه بر آن هستند، مشکل کمبود مهارت. امروزه بسیاری از مشاغل از این واقعیت رنج می برند که بسیاری از مهندسان با تجربه و با استعداد در حال رسیدن به سن بازنشستگی هستند. در حالی که کسب‌وکارها باید در جذب و پرورش مهندسان کارآموز برای اطمینان از حفظ مهارت‌ها در طولانی‌مدت فعال باشند، سرمایه‌گذاری در یک برنامه آموزشی جامع برای کارشناس های کلیدی موجود و نیروهای تعمیر و نگهداری می‌تواند سهم قابل توجهی در حفظ نیروهای فعلی و توسعه مهارت‌های مورد نیاز داشته باشد.

در مقایسه با تعهد مالی مورد نیاز برای تجهیزات سرمایه ای، هزینه های آموزشی کم است. با این حال، منافع حاصل از این سرمایه گذاری نسبتا کوچک به مراتب بیشتر است. علاوه بر بهره وری بالاتری که می توان به دست آورد، سرمایه گذاری برای آموزش، ارزش و تعهدی را نشان می دهد که شرکت برای کارکنان خود قائل است. با بالا بردن مجموعه مهارت افراد، نه تنها نقش روزمره ی آن ها جذاب تر می شود، بلکه احتمال اینکه آن ها به دنبال شغل جایگزین در جاهای دیگر باشند نیز بسیار کمتر می شود.

سرمایه گذاری برای آموزش های به روز برای نیروهای تعمیر و نگهداری یکی دیگر از عناصر کلیدی در تضمین بالاترین سطوح کارایی و بهره وری است. خرابی برنامه ریزی نشده همیشه پرهزینه است و تشخیص سریع عیب گام مهمی در حل به موقع مشکل است. نیروهای تعمیر و نگهداری خوب آموزش دیده قادر خواهند بود مشکل را به سرعت شناسایی کنند و در مورد اقدامات اصلاحی مورد نیاز تصمیم گیری کنند و اطمینان حاصل کنند که تولید می تواند با کمترین تاخیر ممکن دوباره شروع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا