اخبار

اختصاصی بسپار/ تبعات صنعتی جنگ روسیه و اکراین/ BASF در مسیر اقدام برای تعطیل کردن کارخانه TDI

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر این غول مواد شیمیایی تغییرات ساختاری را در پایگاه Ludwigshafen خود اعمال خواهد کرد و حدود 2600 شغل را در تلاش برای تنظیم شرکت در یک محیط اقتصادی چالش برانگیز حذف خواهد کرد.

غول مواد شیمیایی BASF به دلیل هزینه بالای انرژی و مواد خام که با جنگ اوکراین اوضاع بدتری پیدا کرده، آسیب دیده است. این شرکت در گزارش تجاری اخیر خود در سال 2022 مجموعه ای از “اقدامات مشخص” را برای تقویت رقابت پذیری اعلام کرد. در طی ارائه ماه گذشته، رئیس هیئت مدیره اجرایی، تغییرات ساختاری در سایت Ludwigshafen در آلمان را همراه با سایر طرح‌های صرفه جویی در هزینه‌ها اعلام کرد. تقریباً 2600 شغل را به عنوان بخشی از اقدامات خود حذف خواهد کرد.

اگرچه BASF افزایش فروش 11.1 درصدی را در سال 2022 گزارش کرد که به 87.3 میلیارد یورو رسید، این رشد عمدتاً ناشی از قیمت‌های بالاتر «تقریباً در تمام بخش‌ها به دلیل افزایش قیمت مواد خام و انرژی» بود. درآمدهای عملیاتی جهانی BASF با هزینه‌های اضافی انرژی به مبلغ 3.2 میلیارد یورو تحت فشار قرار گرفته است که اروپا حدود 84 درصد از این افزایش را به خود اختصاص داده است. BASF گفت که این موضوع بیشتر مجموعه‌ی Verbund در Ludwigshafen آلمان را تحت تاثیر قرار داده است، جایی که سابقه‌ی 157 ساله دارد. بر اساس پیش‌بینی BASF، جنگ در اوکراین، هزینه‌های بالای مواد خام و انرژی در اروپا، افزایش قیمت‌ها و نرخ‌های بهره و تورم که همگی تأثیر عمیقی بر کل اقتصاد داشتند، در سال 2023 ادامه خواهند داشت. همچنین این شرکت رشد متوسط ​​1.6 درصدی در اقتصاد جهانی برای سال 2023 و رشد 2 درصدی در تولید جهانی مواد شیمیایی را پیش بینی می‌کند.

رقابت پذیری اروپا به طور فزاینده ای از مقررات بیش از حد، فرآیندهای کند مجوز دهی و کاغذ بازی و به ویژه هزینه‌های بالا برای اکثر عوامل ورودی تولید مشکلاتی را ایجاد می‌کند. همه اینها در حال حاضر مانع رشد بازار در اروپا در مقایسه با سایر مناطق شده است. قیمت‌های بالای انرژی اکنون بار اضافی بر سودآوری و رقابت در اروپا وارد می‌کند.

برنامه صرفه جویی در هزینه، که شامل تعطیلی‌های فوق الذکر می‌شود، شامل تعدادی اصلاحات عملیاتی است. پس از تکمیل، انتظار می‌رود که سالانه بیش از 500 میلیون یورو در مناطق غیر تولیدی صرفه جویی در هزینه ایجاد کند. تقریباً نیمی از صرفه جویی در هزینه‌ها مربوط به هزینه سایت Ludwigshafen خواهد بود. قابل ذکر است، BASF کارخانه TDI و کارخانه‌های پیش ساز DNT و TDA را در Ludwigshafen تعطیل خواهد کرد.

BASF در گزارش خود اعلام کرد که تقاضا برای TDI به ویژه در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، انتظارات را برآورده نکرده است. (این ترکیب بیشتر در تولید پلی یورتان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.) در نتیجه، مجتمع TDI در Ludwigshafen در زمانی که هزینه‌های انرژی و آب و برق افزایش یافته است، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت گفت که برای مشتریان اروپایی خود، TDI را از کارخانه‌های BASF در ایالات متحده، کره جنوبی و چین تامین خواهد کرد.

BASF همچنین در سایت Ludwigshafen یک کارخانه کاپرولاکتام، یکی از دو کارخانه آمونیاک و تاسیسات کود مرتبط، و کارخانه‌های سیکلوهگزانول، سیکلوهگزانون و خاکستر سودا را تعطیل کرد.

تولید اسید آدیپیک نیز کاهش خواهد یافت. تقریباً 700 شغل تولیدی تحت تأثیر این تغییرات قرار خواهند گرفت، اما مدیران تأکید کرده اند که او مطمئن است که این کارمندان موقعیتی را در یک کارخانه دیگر BASF انتخاب خواهند کرد. BASF گفت: این اقدامات تا پایان سال 2026 به صورت پلکانی اجرا می‌شود و انتظار می‌رود هزینه‌های ثابت را بیش از 200 میلیون یورو در سال کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا