اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/تحلیل های اقتصادی صاحبان صنعت پلیمر و پوشش در خصوص سال های 1401 و 1402/ هنریک اصلانیان، مدیرعامل الکتروهیدرولیکان ماهر: بزرگترین دستاورد ما در سال 1401 انجام تعهدات بود

بسپار/ ایران پلیمر  سال بد سال باد سال اشک سال شک …

بدون هیچ توضیح و حاشیه نویسی، آنچه در ادامه می خوانید پاسخ گروهی از مدیران صنعت پلیمر و پوشش به سوالاتی است که در ابتدای مطلب آورده ایم. نمی خواستیم کامتان را تلخ تر کنیم. می خواستیم همه مان بدانیم در وضعی که هست چه قدر شبیهیم.

– مهم ترین رویداد اقتصادی سال 1401 چه بود و چه تاثیراتی روی کسب و کار شما در صنعت پلیمر و پوشش داشت؟

– مثبت ترین و منفی ترین تصمیم اقتصادی دولت در سال 1401 را چه می دانید؟

– بزرگترین دستاورد سازمان شما در سال 1401 چه بود؟

– بزرگترین چالشی که در سال 1401 در حیطه فعالیت حرفه ای و تخصصی خود با آن مواجه شدید، چه بوده است؟

-پیش بینی شما برای آینده اقتصادی کشور چیست؟

– نکته دیگری را اگر لازم می دانید، بفرمایید.

 (این گفت و گوها در شماره نوروزی مجلات بسپار و پوشرنگ به چاپ رسیده و به تدریج منتشر خواهد شد.)

 

هنریک اصلانیان: مهمترین رویداد اقتصادی تاثیرگذار روی کار ما ادامه تحریم ها بود که عملا باعث شد روابط بین المللی و نقل و انتقالات مالی تحت الشعاع قرار بگیرد. دوم هم افزایش نقدینگی در جامعه در مقابل کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی در اثر افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه ها بود.

به نظر من دولت تصمیم خاصی در سال 1401 نداشته! تصمیمی اساسی که به کار اقتصاد بیاید. عمدتا روزمرگی بود و نه دولت و نه مجلس نتوانستند تصمیم اثرگذاری بگیرند.

بزرگترین دستاورد سازمان خود را انجام تعهداتمان می دانیم. سال پرتلاطمی بود، تورم بالایی داشتیم، افزایش نرخ ارز و هزینه ها … ولی تعهدات خود را بدون افزایش مبلغ در زمان مناسب و با کیفیتی که متعهد شده بودیم انجام دادیم. این را دستاورد می دانیم.

چالش های امسال، دستور العمل ها و قوانین خلق الساعه ای بود که هر روز از طرف دولت صادر می شد. صبح که از خواب بیدار می شوید می بینید کاری را که چند سال با روال عادی در بانک، دارایی، بیمه  و … پیش می بردید، یک دفعه تغییر کرده است. جالب این است که خود کسی که مسوول اینکار است هم به روشنی نمی داند که قانون را چگونه باید اجرا کند!

مشکل بعدی تامین نقدینگی بنگاه ما بود.

پیش بینی من برای 1402 با توجه به اینکه در ارتباط با برجام گشایشی نمی بینم، این است که باز هم تورم و بالارفتن نرخ ارز و رشد نقدینگی و آسیب به کسب و کارهای کوچک را شاهد باشیم.

بهترین ها را برای جامعه صنعت پلیمر آرزومندم. امیدوارم پیش بینی های اقتصادی که داریم انجام می دهیم اشتباه باشد، به هر حال این هم آرزویی است.

برای شما هم که در راستای انجام تعهد به جامعه صنعت پلیمر خدمت می کنید، امیدوارم همچنان با قدرت پیش بروید.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 245 ماهنامه بسپار که در نیمه اسفند ماه 1401 منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا