اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تخته‌های موج‌سواری Notox تقویت شده با الیاف کربن بازیافتی از قطعات ایرباس

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمرئ Sicomin (Chateauneuf Les Martiges، فرانسه) تأیید کرده است که متخصص تولید تخته موج‌سواری، شرکت Notox (Basque ، فرانسه) از GreenPoxy 56 در آخرین خط تولید تخته‌های R-Carbon خود استفاده خواهد کرد.
گفته می‌شود که محصولات جدید Notox R-Carbon اولین محصولاتی هستند که از پارچه‌های الیاف کربنی 100% بازیابی شده از ضایعات تولیدی در ایرباس استفاده می‌کنند.
Notox که در سال 2006 تأسیس شد، با Sicomin برای استفاده از رزین های زیستی GreenPoxy در چندین تخته قبلی تقویت شده با کتان، چوب پنبه و بامبو همکاری کرده است.

در تلاش برای تولید تخته‌های تقویت‌ شده با الیاف کربن پایدار، Notox قراردادی رسمی با Airbus Nantes برای خرید پارچه‌های کربنی معیوب و ضایعاتی که برای دفن به عنوان زباله در نظر گرفته شده بودند، امضا کرده است.
به گفته Notox، فناوری آن به پارچه های الیاف کربنی ایرباس که به دلیل طول رول کوتاه، ناتوانی در از پیش ساخته(pre-formed ) شدن یا سایر نقص ها غیرقابل استفاده برای کاربردهای هوافضا هستند، زندگی دومی می بخشد. مواد بازیافت یا upcycle شده بارزین Sicomin GreenPoxy 56 و هاردنر Surf Clear ترکیب می‌شوند و لایه‌ای شفاف و براق با خواص مکانیکی بالا تولید می‌کنند.

Notox از یک فرآیند لایه گذاری مرطوب یا wet lamination دقیق کنترل شده با یکپارچه سازی کیسه خلاء (vacuum bag ) استفاده می کند تا پارچه های کربنی را خیس کند و مصرف رزین را در فرآیند تولید به حداقل برساند.
Sicomin می‌گوید علاوه بر انتخاب یک رزین با محتوای زیستی بالا – GreenPoxy 56 56 درصد از محتوای کربن خود را از منابع گیاهی به دست می‌آورد – Notox همچنین پایدارترین پارچه‌های الیاف کربنی را تهیه کرده است.

تجزیه و تحلیل کامل چرخه زندگی توسط NoSicomin (Chateauneuf Les Martiges، فرانسه) تأیید کرده است که شرکت Notox از GreenPoxy 56 در آخرین خط تولید تخته‌های R-Carbon خود استفاده خواهد کرد.
در تلاش برای تولید پایدارترین تخته‌های تقویت‌شده با فیبر کربن ممکن، Notox قراردادی رسمی با ایرباس نانت برای خرید پارچه‌های کربنی معیوب که برای دفن زباله در نظر گرفته شده بودند، امضا کرده است.
مواد upcycle شده با Sicomin GreenPoxy 56 و هاردنر Surf Clear ترکیب می‌شوند و لایه‌ای شفاف و براق با خواص مکانیکی بالا تولید می‌کنند.
Pierre Pomiers رییس شرکت Notox می گوید “در Notox، ماموریت ما تولید پایدارترین تخته های موج سواری و شنا است. با ارائه عملکرد مکانیکی عالی، محتوای کربن گیاهی بالا و ردپای کربن کم به دلیل تولید محلی، GreenPoxy 56 راه‌حل خوبی برای فناوری R-Carbon ما است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا