اخبار

اختصاصی بسپار/ ترکیبات ضد میکروبی PVC و TPE

بسپار/ایران پلیمر TekniPlex Healthcare ترکیبات پزشکی ضد میکروبی را معرفی کرده است که می توانند برای تولید تعدادی از محصولات در تماس با بیمار از جمله آنژیوکت ها، اتصالات، سامانه های تزریق مانند سرنگ و … استفاده شوند.
در حال حاضر، TekniPlex ترکیبات پلی وینیل کلراید (PVC) و کشایند گرمانرم (TPE) فرموله شده با فناوری یون نقره را ارائه می دهد. TekniPlex Healthcare برای توسعه سری محصولات ضد میکروبی خود، افزودنی های یون نقره – که دارای خواص ضد میکروبی طبیعی هستند – را با مجموعه گسترده ای از ترکیبات PVC انعطاف پذیر و سفت و سخت گونه پزشکی خود ادغام می کند. بر خلاف ضدعفونی‌کننده‌هایی که فقط چند ساعت دوام می‌آورند، فرمول‌بندی یک محصول پزشکی با این ترکیبات ضد میکروبی، محافظت در طول عمر محصول را فراهم می‌کند.
کاربردهای ضد میکروبی یون نقره پایه ی محکم علمی دارند. با حضور باکتری بر روی سطح، آزاد شدن یون های نقره توانایی سلول باکتری را برای تولید مثل مهار می کند. یون‌های نقره از طریق لایه ی بیرونی وارد سلول می‌شوند، آنزیم‌ها را مسدود می‌کنند تا سلول از تولید انرژی جلوگیری کند و DNA آن را مختل می‌کند و در نتیجه توانایی آن را برای شکافتن و ایجاد یک کپی از خود از بین می‌برد. این فناوری در برابر طیف وسیعی از باکتری ها از اشریشیا کلی (E. coli) و سالمونلا گرفته تا باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) و انتروکوک های مقاوم به وانکومایسین (VRE) موثر است.
با توجه به خطرات عفونت های منتقل شونده از مراکز مراقبت های بهداشتی، راه حل های ضد میکروبی پتانسیل قابل توجهی برای بهره مندی بیمارستان ها و سایر مراکز مراقبتی دارند. محصولات ساخته شده با ترکیبات حاوی نقره می توانند 80 درصد کاهش باکتری را در 15 دقیقه به دست آورند و پس از دو ساعت بیش از 99.9 درصد موثر هستند. بر اساس استانداردهای ISO 22196:2011، ترکیبات گونه پزشکی TekniPlex Healthcare نشان داد که E. coli و Staphylococcus aureus (S. aureus) را بیش از 99.9٪ در 24 ساعت کاهش می دهد.
توسعه راه‌هایی برای کاهش خطر رشد باکتری‌ها در محیط‌های بالینی بسیار مهم است. یک محیط بالینی تمیز هم برای بیماران و هم برای کارکنان مفید است و توانایی به کارگیری این فناوری در موارد تماس مستقیم با بیمار بسیار ارزشمند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا