اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تقاضای مستربچ تا سال 2031 به 5.5 میلیون تن خواهد رسید/ بزرگترین بازار: بسته بندی

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر بر اساس مطالعه جدید موسسه تحقیقات بازار Ceresana آلمان، پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای مستربچ‌های پلاستیکی تا سال 2031 به نزدیک به 5.5 میلیون تن برسد.

سومین ویرایش از مطالعه مستربچ جهانی Ceresana، خروجی مستربچ پیش‌بینی‌شده در ۱۶ کشور از ۵۵ شرکت تولیدکننده، از جمله Avient ،Global Colors و Americhem را تحلیل می‌کند.

حدود 1.4 میلیون تن مستربچ رنگدانه سفید در سراسر جهان در سال گذشته فروخته شد – عمدتاً برای استفاده در اسباب‌بازی‌ها، لوازم الکتریکی، قطعات خودرو، مبلمان و فیلم. دی اکسید تیتانیوم (TiO2) از این محصولات در برابر اشعه UV محافظت می‌کند. پس از مستربچ‌های TiO2، مستربچ‌های رنگی شامل رنگدانه‌های آلی، معدنی و اثربخش بیشترین فراوانی را داشتند و پس از آن افزودنی‌های سیاه قرار داشتند. کربن سیاه صنعتی که در برابر تغییرات رنگ و محو شدن بسیار مقاوم است، برای پلیمرهای فنی ایده آل است.

با استفاده از آمار سال 2021 به عنوان سال پایه گزارش، Ceresana دریافت که تقاضای جهانی برای مستربچ‌ها به شرح زیر است:
34 درصد سفید
25 درصد رنگی
21 درصد مشکی
20 درصد افزودنی

از نظر کاربردها، بسته بندی 36 درصد از کل تقاضا برای مستربچ‌ها در سال 2021 را به خود اختصاص داد. این شامل بسته‌بندی انعطاف پذیر (فیلم، کیسه، گونی) و سفت و سخت (قوطی، بطری، درب) بود.

از نظر جغرافیایی تقاضای مستربچ بازتاب بازار جهانی پلاستیک بود. درآمدهای جاری تولید شده به تفکیک منطقه عبارتند از:

آسیا و اقیانوسیه: حدود 33 درصد
آمریکای شمالی: کمی کمتر از 24 درصد
اروپای غربی: 22%

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا