اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تقویت، هوشمندسازی، سبک‌سازی و کربن‌زدایی خودروهای انرژی‌های نو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بازار خودرو چین به تدریج در سال 2023 شتاب خود را به دست آورده است و در آن عملکرد خودروهای انرژی نو (NEV) به چشم می‌آید. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن خودروسازان چین (CAAM)، تولید و فروش خودرو در چین از ژانویه تا اکتبر به ترتیب 8 و 9.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، در حالی که تولید و فروش NEV به ترتیب 33.9 درصد و 37.8 با سهم بازار 30.4٪ افزایش یافته است؛ و صادرات NEV به 995000 دستگاه رسیده که 99.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

خودروسازان بیشتری برای استقبال از نزدیک شدن به عصر خودروهای تمام الکتریکی و برای پاسخگویی به تقاضا برای تحرک لوکس در بازار چین، ماتریس محصولات خود را غنی می‌کنند.
در نمایشگاه بین المللی واردات چین در سال 2023، 15 خودروساز خارج از این کشور خودروهای انرژی نو (NEV) را در کانون توجه قرار دادند. در عین حال، بنز، جگوار لندرور، پورشه و غیره خودروهای برقی سطح بالا را با قیمتی بیش از یک میلیون یوان روانه بازار کرده اند.

با سرمایه گذاری فولکس واگن در XPENG Motors و نیز سرمایه گذاری Stellantis، به عنوان شرکت مادر مازراتی، در Leapmotor، خودروسازان خارجی اهمیتی که برای بازار خودروی چین قائل هستند را مجدداً تأیید کردند.
زمانی که نوبت به بازار جهانی می‌رسد، اتحادیه اروپا فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را تا سال 2035 ممنوع خواهد کرد و توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای (RCEP) رسما لازم‌الاجرا شده است و به صادرات خودروهای چینی و قطعات آن با تعرفه صفر نیز رسیده است. این سیاست‌ها فرصت‌هایی را برای صنعت خودرو ایجاد می‌کند. خودروسازان چینی با نمایندگی چری، گریت وال و بی وای دی، نفوذ خود را با کاوش در بازارهای خارج از کشور افزایش داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا