اخبار

اختصاصی بسپار/ تمرکز ۶۱ درصد از مدیران بر توسعه ی هوش مصنوعی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  Ocorian، راهبر بازار در مقررات و خدمات انطباق برای منابع مالی، شرکت‌ها، بازارهای سرمایه و مشتریان خصوصی، یک پژوهش بین المللی در مورد دیدگاه‌های مرتبط با هوش مصنوعی (AI) با شرکت‌های پیشرو انجام داد.
این پژوهش جهانی شامل 301 مدیر ارشد، از جمله 51 مدیر عامل از شرکت‌های پیشرو با گردش مالی سالانه بیش از 250 میلیون دلار آمریکا و مستقر در انگلستان، قاره ی اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی بود.

نتایج نشان‌دهنده ی تمرکز شدید بر هوش مصنوعی است
• در مورد توسعه ی هوش مصنوعی، نتایج مطالعه نشان داد که 61٪ از مدیر عامل‌های شرکت‌ها، بسیار روی این جنبه متمرکز هستند در حالی که 33٪ کاملاً متمرکز هستند. فقط 6 درصد تمرکز ندارند یا دیدگاهی ندارند.
• اکثر پاسخ دهندگان (94٪) می‌گویند هوش مصنوعی برای موفقیت شرکت آن‌ها در پنج سال آینده مهم است، از جمله 53٪ که معتقدند هوش مصنوعی برای عملکرد آن‌ها بسیار مهم است.
• این را می‌توان تا حدی با موفقیت پروژه‌هایی که شرکت‌ها با هوش مصنوعی اجرا کرده اند توضیح داد. 41 درصد از شرکت‌ها نتایج قوی از آزمایش‌ها را دیده اند و همین تعداد نیز می‌گویند که نتایج بسیار چشمگیر بوده است.
• تنها 14 درصد می‌گویند که پروژه‌ها نتایج متوسطی را ارائه کرده اند، در حالی که 4 درصد باقی مانده نظری ندارند یا گفته اند که حداقل هوش مصنوعی را آزمایش نکرده اند.
• این پژوهش همچنین نشان داد که “انطباق و مقررات” به عنوان حوزه ای در نظر گرفته می‌شود که احتمالاً نقشی را برای استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد و “شناسایی و بررسی سرمایه گذاری‌ها” در رتبه ی دوم قرار دارد.
• “اداره، خدمات مشتری و استخدام” نیز حوزه‌های مهم برای استفاده از هوش مصنوعی است. تعداد نسبتاً پایینی از پاسخ دهندگان، «فروش و بازاریابی» را به عنوان حوزه ای که هوش مصنوعی می‌تواند نقش اصلی را ایفا کند، رتبه بندی می‌کند.
• در مورد بودجه، 86 درصد از مدیران هیئت مدیره پاسخ می‌دهند که بودجه ی آن‌ها برای هوش مصنوعی طی دو سال آینده افزایش خواهد یافت و 37 درصد افزایش چشمگیری در بودجه را پیش بینی می‌کنند.

نتیجه گیری و پیش بینی
مدیران پس از دستیابی به موفقیت با کاربرد‌های آزمایشی به سمت پذیرش در مقیاس بزرگتر برای استفاده ی واقعی خواهند رفت.
واضح است که هوش مصنوعی مولد به طور کلی دارای پتانسیل تغییردهنده برای بهره‌وری، روش‌های کار و اقتصاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا