اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با رزین‌های پلی یورتان در توربین‌های بادی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Covestro در حال بهینه‌سازی و توسعه رزین‌های PU است تا در نهایت بهره‌وری توربین‌های بادی را افزایش دهد. این شرکت بیش از یک سال پیش، مرکز فن آوری باد خود را راه اندازی کرده است. یک گروه اختصاصی در مرکز فناوری باد صرفاً به توسعه مواد شرکت برای توربین‌های بادی می‌پردازد. این مواد شامل پوشش‌ها، رزین‌های تیغه‌های روتور، محافظ لبه برای تیغه‌های روتور ساخته شده از فیلم یا لاستیک، یا محافظ کابل ساخته شده از مواد لاستیکی است. تمرکز ویژه در مرکز فناوری باد در لورکوزن بر روی آزمایش‌های رزین برای تیغه‌های روتور است که همگام با مشتریان آزمایش و بهینه‌سازی می‌شود.
Covestro شرکتی است که کاملاً بر اقتصاد دایره‌ای متمرکز است. علاوه بر اقتصاد دایره‌ای در تلاش است تا در جهان حد اکثر استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر ممکن شود. چشم انداز شرکت این است که زمان فرآیند و در نتیجه زمان چرخه تولید پره‌های روتور و اجزای آن به میزان قابل توجهی کاهش داده شود.

بهینه سازی و توسعه جدید رزین‌های PU در توربین‌های بادی
رزین‌های PU در پره‌های روتور همراه با الیاف شیشه به عنوان “هسته” تیغه‌های روتور استفاده می‌شود تا ترکیب مناسبی از پایداری و انعطاف پذیری را به آن‌ها بدهد و بهره وری آن‌ها بیشتر کند. با استفاده از مواد مناسب بازده تولید برق در توربین‌ها بالا می‌رود.
رزین‌های PU دارای چندین مزیت هستند. اول اینکه در ترکیب با فرآیند تزریق خلاء به‌طور بهینه با الیاف شیشه یا کربن پیوند می‌دهند و ثبات و انعطاف‌پذیری مطلوب را فراهم می‌کنند. دوم اینکه به خاطر داشتن واکنش سریع، تولید تیغه روتور را تا 20 درصد سریعتر می‌کنند. سوم اینکه هزینه‌های ساخت پره‌های روتور را تا 8 درصد کاهش می‌دهند.کار مرکز فناوری باد نه تنها شامل توسعه مواد، بلکه شامل توسعه فرآیند و بهینه‌سازی برای تولید اجزا نیز می‌شود.

تولید با مشارکت مشتریان
در این مرکز مشتریان می‌توانند مواد مختلفی را مورد آزمایش قرار دهند. مخصوصاً آزمایش‌های فیزیکی و آزمون‌های تنش مختلفی را در مورد پایداری، انعطاف‌پذیری یا خواص جریانی رزین در شرایطی که مشتری تعیین می‌کند، انجام می‌گیرد.به این صورت امکانی فراهم می‌شود تا دقیقاً به مشتری نشان دهد که مواد تحت شرایطی که مربوط به آن‌ها است چگونه رفتار می‌کند و همچنین در صورت لزوم تنظیمات جزئی را در فرمول انجام داده خواهد شد. بنابراین تولید به نوعی سفارشی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا