اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ توسعه روش استاندارد برای بررسی میزان مواد نانو آزاد شده از سطح پوشش

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر Justin Clar برای توسعه یک روش استاندارد جهت تست ایمنی مواد بودجه ای به میزان 125000 دلار دریافت کرده است. Clar و سایر محققان بر روی انتقال نانو ذرات موجود در پوشش ها از سطوح مختلف شامل دیوار ، چوب ، کف و پلاستیک تحقیق خواهند کرد. آنها از روش کشیدن پارچه برای شبیه سازی تماس دست یا پوست استفاده می کنند. هدف استاندارد سازی روش تست می باشد.

روش های مختلفی برای تست آزاد شدن مواد از سطح وجود دارد اما نتایج بسته به روش مورد استفاده متفاوت می باشد. داشتن یک روش استاندارد مقایسه نتایج را آسان تر می کند زیرا تمام افراد از یک روش مشابه استفاده می کنند. کشیدن پارچه بر روی سطح روش قابل اعتماد و استانداری نمی باشد زیرا میزان فشار اعمال شده ، اندازه دست و نحوه حرکت دست بر روی سطح در افراد مختلف متفاوت می باشد و بر روی نتایج اثر می گذارد. Clar این متغیر ها را حذف کرد. آنها یک پارچه را به یک وزنه چسبانده و آن را روی سطح می کشند.

سپس پارچه آنالیز می شود و میزان نانو ذرات آزاد شده از سطح اندازه گیری می شود. Clar و همکارانش میزان آزاد شدن نانو ذرات اکسید فلزی از پوشش را در سطوح با زبری ، خلل و فرج و ساختار شیمیایی مختلف بررسی خواهند کرد. سپس نتایج با روش National Institution of Occupation Health and Safety مقایسه خواهد شد. هدف محققان Elon University توسعه یک روش تکرار پذیر و قابل اعتماد برای تعیین میزان آزاد شدن ذرات نانو می باشد. آنها بر روی اثر تغییرات در فرمولاسیون پوشش بر روی میزان آزاد شدن ذرات نانو نیز تحقیق می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا