اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ توسعه فناوری پیش بینی حفره‌های خالی در قالب برای محصولات POM

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پلی‌پلاستیک، یک تامین کننده جهانی پلاستیک‌های گرمانرم مهندسی، فناوری منحصر به فرد تحلیل CAE را توسعه داده است که ایجاد حفره‌های خالی را در محصولات قالب گیری تزریقی ساخته شده از ماده‌ی تجاری DURACON POM پیش بینی می‌کند.

این ابزار جدید CAE می‌تواند خطر ایجاد حفره‌ها را قبل از ساخت قالب پیش‌بینی کند و بنابراین به کاهش نمونه‌های آزمایشی، کوتاه‌تر کردن چرخه‌ی توسعه و کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

فناوری پیش‌بینی حفره‌های خالی از سوی پلی‌پلاستیک، تغییرات متغیرهایی از جمله دما و فشار را در طول فرآیند جامد شدن رزین در هنگام استفاده از DURACON POM در نظر می‌گیرد. این فناوری شکل، شرایط قالب‌گیری و تاثیر تغییرات در موقعیت ورودی را از قبل تأیید می‌کند و اندازه‌ی حفره‌ها و همچنین موقعیت‌هایی را که در آن شکل می‌گیرند، به تصویر می‌کشد.

یکی از مشکلات قالب گیری،‌ هاله‌های پاکتی به شکل حفره‌ها هستند که در نزدیکی مرکز محصولات قالب گیری تزریقی ضخیم ایجاد می‌شوند. پارامترهایی مانند جمع شدگی حجمی به عنوان خروجی تجزیه و تحلیل جریان، معمولاً برای پیش‌بینی حفره‌های خالی استفاده می‌شد، اما دقت این روش مشکل‌ساز بوده است، زیرا پدیده‌های واقعی با آن قابل بازسازی نیستند.

فناوری جدید پیش‌بینی حفره‌های خالی، روش جدیدی است که به منظور پیش‌بینی تشکیل حفره‌ها با توجه به کرنش ناشی از درون محصولات قالب‌گیری شده، با در نظر گرفتن جمع شدگی قالب، مدول الاستیک و توزیع فشار در فرآیند جامد شدن رزین، تجزیه و تحلیل جریان را با تحلیل ساختاری پیوند می‌دهد. از آنجایی که می‌تواند حفره‌ها را با دقت بالایی قبل از ساخت قالب پیش بینی کند، پلی‌پلاستیک ادعا می‌کند که این فناوری می‌تواند سبب کاهش چرخه‌ی توسعه، کاهش هزینه‌های توسعه‌ی محصول و کاهش مصرف انرژی برای شبیه سازی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا