اخبار

اختصاصی بسپار/ توسعه کاتالیست زیستی جدید برای تبدیل دی اکسید کربن به استات

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  محققان NETL کاتالیست زیستی جدیدی با کارایی 99 درصد توسعه داده اند که می تواند دی اکسید کربن (که یک محصول ضایعاتی در صنایع انرژی فسیلی می باشد و باعث گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی می گردد) را به استات تبدیل کند.

استات یک ماده اولیه برای بسیاری از محصولات شامل شوینده ها، محصولات نساجی و سوخت زیستی می باشد. استفاده از فناوری های مدیریت کربن با توجه به بحران آب و هوایی امر مهمی می باشد. تبدیل بیولوژیکی دی اکسید کربن یک گزینه جذاب برای کاهش نشر کربن می باشد. روش های فناوری زیستی قبلا بر روی فتوسنتز متمرکز بود. فتوسنتز یک فرآیند شیمیایی است که در گیاهان و بعضی از باکتری ها اتفاق می افتد. آنها در معرض نور خورشید و آب ، دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کنند. اما بازدهی این فرآیند کمتر از 4 درصد می باشد. محققان NETL یک روش جدید با استفاده از کاتالیست زیستی توسعه داده اند که دی اکسید کربن را به استات تبدیل می کند. کاتالیست های زیستی ، مواد طبیعی می باشند که از آنزیم های منابع بیولوژیک استفاده می کنند.

NETL قصد دارد این فناوری را در پتنت ثبت کند. سایر فرآیند ها برای تبدیل دی اکسید کربن با استفاده از کاتالیست های زیستی توسعه داده شده اند اما کاتالیست زیستی توسعه داده شده بوسیله NETL دارای سازگاری بی همتایی با مواد اولیه می باشد. این کاتالیست زیستی روش بسیار خوبی برای تبدیل دی اکسید کربن موجود در گاز های خروجی کارخانه های تولید اتانول، syngas و blue hydrogen می باشد. روش های متداول غیر زیستی تبدیل دی اکسید کربن انرژی زیادی مصرف می کنند و دارای بازده پایینی می باشند. اما فناوری کاتالیست زیستی NETL به انرژی کمی نیاز دارد و تمام دی اکسید کربن را به محصول قابل استفاده تبدیل می کند. استات یک محصول پر مصرف می باشد. رشد تقاضا برای صنایع رنگ ها و پوشش ها و صنایع بسته بندی بزرگترین محرک برای بازار استات می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا