اخبار

اختصاصی بسپار/ تولید بدنه دوچرخه کربنی نشکن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر دیدگاه مشترک برای استفاده از مواد گرمانرم برای تولید بدنه‌های دوچرخه‌های کربنی بادوام‌تر و پایدارتر، باعث شده است که Dieffenbacher، تولید کننده‌ی کلیدی سامانه‌های کامپوزیتی در آلمان با همراهی REIN4CED، توسعه‌دهنده‌ی بلژیکی مواد جدید کامپوزیتی مقاوم در برابر ضربه، همکاری راهبردی خود را اعلام کنند. کربن سنتی و قدیمی مورد استفاده در بدنه‌ی دوچرخه‌های رده بالا سبک، قوی و سفت است، اما به شدت به ضربه حساس است. REIN4CED مشکلات شکستگی و شکنندگی را با افزودن مقادیر کمی الیاف فولادی در نقاط خاص به مواد کربنی حل کرده است.

راه حل ترکیبی چسباندن و یکپارچه سازی

همکاری مستمر REIN4CED با Dieffenbacher منجر به ایجاد اولین خط تولید بدنه‌های دوچرخه گرمانرم بر اساس فناوری Tailored Blank Line از Dieffenbacher است که از سامانه چسباندن نوار Fiberforge و سامانه یکپارچه سازی Fibercon تشکیل شده است.
Dieffenbacher’s Fiberforge سریعترین سامانه چسباندن نوار یک طرفه (UD) در جهان است. سامانه Fibercon نوار چسب‌های تقویت شده با الیاف پیوسته را در لایه‌های نزدیک به شبکه با کیفیت عالی یکپارچه می‌کند. Fiberforge و Fibercon را می‌توان برای ساخت اجزای کامپوزیت سازه ای یا برای ارائه آرماتورها استفاده کرد. این اجزاء دارای استحکام و مقاومت در برابر ضربه عالی هستند که از جمله ویژگی‌های ضروری برای بدنه‌ی یک دوچرخه است.

سامانه‌های پرس برای خودرو، هوافضا و موارد دیگر

Dieffenbacher یک تولید کننده‌ی پیشرو در سامانه‌های پرس و کارخانه‌های تولید کامل برای صنعت شکل دهی است. این شرکت به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا اجزای کامپوزیتی پیچیده و مستحکم مورد استفاده در صنایع خودروسازی، هوافضا، حمل و نقل الکترونیکی و ساخت و سازهای سبک وزن را تولید کنند. بدنه‌ی دوچرخه تنها یکی از بازارهای در حال رشد برای قطعات کامپوزیت تولید شده با استفاده از فناوری Dieffenbacher است. پروژه‌ی بدنه‌ی دوچرخه نمونه‌ای ایده‌آل از این همکاری است که می‌تواند به پیشرفت این صنعت در حال شکل‌گیری نیز کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا