اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تولید سبک ترین سطل 1.3 لیتری با ماشین‌های ENGEL در نمایشگاه Fakuma 2023

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر ENGEL در نمایشگاه Fakuma در بخش بسته بندی یک ماشین e-motion 765/280 T تمام الکتریکی برای تولید “سبک ترین” سطل 1.3 لیتری در جهان ارائه کرده است.
به دلیل نگرانی‌های اقتصادی، روند تولید به سمت کاهش ضخامت دیواره‌ی محصولات بسته بندی است. در مورد ماشین‌های قالب گیری تزریقی که برای تولید انبوه پیوسته استفاده می‌شوند، کاهش وزن اندک در محصولات خاص تأثیر زیادی بر سرپا ماندن واحدهای تولیدی دارد. درک فرآیندهای قالب گیری تزریقی و ویژگی‌های خاص آن، که طی دهه‌ها توسعه یافته است، ENGEL را به شریکی ایده آل برای هر کسب وکار قالب گیری تزریقی  به ویژه در زمینه بسته بندی دیواره نازک تبدیل می‌کند.

حرکت تمام الکتریکی: آماده برای کاربردهای دیواره نازک
آنچه تا همین اواخر فقط با یک راه حل هیبریدی شامل باتری‌های هیدرولیک تولید می‌شد، اکنون با یک ماشین تمام الکتریکی امکان پذیر است: ENGEL استانداردهای جدیدی را در عملکرد ماشین‌های تمام الکتریکی e-motion 765/280 T تعیین کرده است. یک سطل 1.3 لیتری با ضخامت دیواره 0.45 میلی متر تنها با استفاده از یک دستگاه هیبریدی قابل تولید است. ENGEL با وجود نسبت جریان شدید به ضخامت دیوار بیش از 1:400، نشان می‌دهد که چگونه عملکرد دیواره نازک را می‌توان با بهره وری انرژی ترکیب کرد. سرعت 600 میلی متر در ثانیه و فشار تزریق تا 2600 بار عملکرد دستگاه را با وجود زمان پر شدن کوتاه و ضربات تزریق تضمین می‌کند. یکی دیگر از مزایای سری e-motion در انواع اجزای موجود برای پلاستیک سازی است.
برای اولین بار، دو بسته با هدف بسته بندی برای e-motion موجود است. بسته 1 شامل تمام گزینه‌های با عملکرد بالا مورد نیاز در پلت فرم e-motion برای تسهیل سریع ترین زمان چرخه با حداکثر پایداری دستگاه است. بسته 2 شامل یک بسته هیدرولیک است که اجکتور الکتریکی استاندارد را با یک درایو اجکتور هیدرولیک جایگزین می‌کند. این دستگاه توسط یک دستگاه هیدرولیک یکپارچه کار می‌کند که حرکت نازل را نیز به صورت خودکار کنترل می‌نماید.

ترکیب IML با کنترل کیفیت بصری
این سامانه با قالب دو حفره‌ای در کنار یک راه حل خودکارسازی از Inmold تکمیل شده است. مورد اول به طور ایده آل با هندسه اجزایی هماهنگ است که با ضخامت دیواره کوچک تر مشخص می‌شود و ثبات مکانیکی سطل را تضمین می‌کند. به عنوان یک گزینه، یک دسته برای سطل را می‌توان در همان چرخه با استفاده از اتصال قالب تزریق کرد. خودکارسازی شامل یک ربات ورودی جانبی است که حفره‌ها را با برچسب‌هایی از MCC Verstraete پر می‌کند. برچسب‌ها به صورت الکترواستاتیک برداشته می‌شوند و در حفره‌ها قرار می‌گیرند. سپس کنترل کیفیت بصری برای بررسی هندسه و اطمینان از قرارگیری صحیح برچسب‌ها انجام می‌شود و هر قسمت از دست رفته کاملاً خودکار جدا می‌شود.

عملکرد دیواره نازک توأم با بهره وری انرژی
این ماشین که در رویداد Fakuma ارائه شده است، یک محرک تمام الکتریکی و کنترل دمای ایده آل است که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی در حدود 30 درصد در مقایسه با ماشین‌های هیبریدی می‌شود. به این ترتیب سطل 1.3 لیتری که کمی بیش از 26 گرم وزن دارد، با حداکثر بهره وری انرژی تولید می‌شود.
e-motion همچنین به یک سامانه کمکی از خانواده iQ مجهز شده است. کنترل حرکت iQ زمان چرخه را 0.2 ثانیه کاهش می‌دهد. این راه دیگری برای صرفه جویی بالقوه است که ENGEL را متمایز می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا