اخبار

اختصاصی بسپار/ تولید متانول از دی اکسید کربن توسط Celanese

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Celanese Corporation یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد شیمیایی ویژه می باشد. این شرکت اعلام کرد که واحد Clear Lake, Texas از دی اکسید کربن بعنوان ماده اولیه برای تولید متانول استفاده خواهد کرد. متانول یکی از اصلی ترین مواد اولیه مورد استفاده در تولید محصولات استیل شامل اسید استیک، منومر وینیل استات (VAM)، اتیل استات و سایر مشتقات آنها می باشد.

واحد تولید متانول Clear Lake تحت نام Fairway Methanol LLC فعالیت می کند. Fairway Methanol LLC با شراکت دو شرکت Celanese و Mitsui تشکیل شده است. میزان دی اکسید کربن مصرفی در تولید متانول در واحد Fairwayبه اندازه میزان تولید سالانه دی اکسید کربن توسط 39000 اتومبیل در بزرگراه‌های امریکا می باشد ( که تقریبا 180000 تن می باشد). بعلاوه حدود 60 درصد دی اکسید کربن مصرفی در واحد Clear Lake به متانول تبدیل می شود. به گفته Lori Ryerkerk رئیس اجرایی Celanese یکی از اهداف این شرکت حفظ منابع طبیعی زمین است.

بازیافت دی اکسید کربن و استفاده از آن جهت تولید متانول در واحد Clear Lake یکی از اقدامات مهم شرکت Celanese در حفظ منابع طبیعی می باشد که منجر به کاهش نشر دی اکسید کربن در اتمسفر می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا