اخبار

اختصاصی بسپار/ تولید موفق بسپارها در اقتصاد چرخشی توسط کنسرسیومی خاورمیانه ای

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر نفت گرماکافت شده که از بازیافت شیمیایی زباله های پلاستیکی طبقه بندی نشده به دست می آید، اکنون برای اولین بار در خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان ماده اولیه برای تولید بسپارهای چرخشی دارای گواهی ISCC+ استفاده شده است. نفت گرماکافت شده برای اولین بار در پالایشگاه SATORP، که به طور مشترک متعلق به آرامکو و توتال انرژی است، در جوبیل، در عربستان سعودی فرآوری شد. سپس توسط Petrokemya، یکی از شرکت‌های وابسته به Sabic، برای تولید بسپارهای چرخشی تایید شده، از آن به عنوان ماده اولیه استفاده شد. این پروژه همکاری در سراسر زنجیره ارزش پتروشیمی را برای غلبه بر چالش های بالادستی و پایین دستی در پلاستیک های چرخشی نشان می دهد. شرکت اخیراً هدف خود را برای مقادیر یک میلیون تن متریک تا سال 2030 اعلام کرده است.

هدف این پروژه باز کردن درها برای ایجاد یک زنجیره ارزش داخلی برای بازیافت پیشرفته پلاستیک به بسپارهای چرخشی در عربستان سعودی است. اولین نقطه عطف پروژه، اخذ گواهینامه ISCC+ برای اطمینان از شفافیت و قابلیت ردیابی منشاء بازیافتی مواد اولیه و محصولات بود. سه کارخانه صنعتی در این فرآیند شرکت داشتند: پالایشگاه SATORP، کارخانه Aramco Ju’aymah NGL Fractionation و Petrokemya؛ که همگی با موفقیت گواهینامه ISCC+ را دریافت کردند.

آرامکو در حال بررسی راه های متعدد برای بهره برداری از فناوری های جدید و استفاده از امکانات موجود برای حمایت از استقرار محصولات چرخشی، پایدارتر و کم کربن است. هدف ایجاد راه‌حل‌های چرخشی برای زباله‌های پلاستیکی است و در عین حال پیشرفت در مسیری برای دستیابی به انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای تا سال 2050 است. با استفاده از ظرفیت اضافی زیرساخت‌های موجود، تولید محصولات چرخشی با هزینه کم امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا