اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تولید ورقه های پلی کربنات ویژه برای خودروهای خورشیدی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر گروه دانشجویی Sonnenwagen برای قرار دادن بزرگترین و قوی‌ترین باتری در کوچک‌ترین فضای ممکن، به صورت ایمن به ماده‌ای سبک وزن نیاز داشت که فرآورش آن آسان باشد، بتواند عایق الکتریکی باشد و در برابر شعله مقاوم باشد. گروه Exolon در همین راستا از این گروه پژوهشی در تولید نسل چهارم خودروهای خورشیدی Covestro Adelie حمایت کرده است.
ورقه های پلی کربنات تولید شده برای این کار از بیرون نامرئی است. ادعا می شود که ورقه های جامد یک هدف حیاتی در قلب ماشین خورشیدی انجام می دهند و به ایمنی در مسیر سخت مسابقه کمک می کنند. مدل جدید ماشین خورشیدی Adelie طی دو سال توسعه و ساخت بر اساس رویکردی بین رشته‌ای توسط این گروه دانشجویی ساخته شد.
مواد نوآورانه ی متعددی در این خودرو برای دستیابی به حداکثر کارایی از نظر طراحی و عملکرد استفاده شده است. انرژی خورشیدی تولید شده به باتری مخصوص وارد می شود که شکل آن برای استفاده بهینه از فضا با وسیله نقلیه سازگار شده است.
باتری می تواند بیش از 6 کیلووات ساعت را ذخیره کند. در اکتبر 2023، گروه Sonnenwagen با Covestro Adelie با سایر وسایل نقلیه خورشیدی در چالش مربوطه در استرالیا رقابت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا