اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ جلوگیری بانک پلاستیک اندونزی از رهاسازی 40 میلیون کیلوگرم پلاستیک در اقیانوس

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر از سال 2019، بانک پلاستیک اندونزی، زباله‌های پلاستیکی در راه اقیانوس در 50 کیلومتری خطوط ساحلی و آبراه‌ها  را جمع آوری می‌کند تا با استفاده از این زباله‌های پلاستیکی به عنوان منبع درآمد، از ورود آن‌ها به اقیانوس‌ها جلوگیری کند و در کنار آن فقر را کاهش دهد. اعضای جمع آوری کننده، پسماند‌های پلاستیکی جمع آوری شده را در ازای دریافت پول نقد و مزایایی برای بهبود زندگی، از جمله بیمه سلامت، کار و زندگی، خدمات دیجیتال، خدمات اجتماعی و … مبادله می‌کنند.

مبادلات از طریق برنامه PlasticBank®، با پشتیبانی از Alchemy™، پلتفرم امن با بلاک چین که امکان جمع آوری قابل ردیابی، تضمین درآمد و تأیید گزارش را فراهم می‌کند، ثبت می‌شود. مواد جمع آوری شده برای استفاده مجدد در محصولات و بسته بندی به مواد اولیه Social Plastic® فرآوری می‌شود.

بانک پلاستیک اندونزی از اعضای جمع آوری، صاحبان شعب، شرکا و کارمندان خود برای جلوگیری از ورود 40 میلیون کیلوگرم پلاستیک به اقیانوس تجلیل می‌کند. این مقدار معادل 2 میلیارد بطری یکبار مصرف 500 میلی لیتری PET است. پلاستیک جمع آوری شده از طریق بازیافت و ادغام مجدد در محصولات و بسته بندی جان تازه‌ای می‌یابد.

اندونزی با 3.7 میلیون کارگر غیررسمی پسماند که در فقر زندگی می‌کنند یکی از بزرگترین آلوده کننده‌های اقیانوس‌ها با پلاستیک در جهان است. نقطه عطف جمع آوری 2 میلیارد بطری گواه تعهد به حمایت از هدف دولت برای کاهش 75 درصدی پلاستیک در اقیانوس‌ها تا سال 2025 است. مدیر بانک پلاستیک اندونزی از همه دعوت می‌کند تا بازیافت را برای جهانی بدون پلاستیک در اقیانوس‌ها فراگیر کنند و این کار را از عادت‌های مصرف خود شروع کنند.

شرکای جهانی و محلی Plastic Bank، از جمله SC Johnson، Plastic Reborn با Coca-Cola Foundation Indonesia & Ancora Foundation، HelloFresh، Natreve، ScanCom International، TWE Group، Advansa، CooperVision، Green Chef، ESTA Corporations، و Bank Aladin Syariah، به جمع آوری پلاستیک و توانمندسازی جوامع بازیافت در اندونزی کمک کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا