اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ جوانگرایی در طراحی و تولید قطعات خودروهای جدید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر مصرف کنندگان جوان بیشتر به خودروهای انرژی‌های نو (NEV) علاقمند هستند. مطالعات پژوهشی مرتبط نشان می‌دهد که مصرف کنندگان زیر 30 سال تا 43 درصد از کاربران NEV را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، مصرف کنندگان جوان NEV‌هایی با جذابیت‌هایی زیبایی شناختی بالا را ترجیح می‌دهند.
به عنوان نمای جلویی نسل جدید خودروها، جلوپنجره هوشمند در حال تبدیل شدن به جریان اصلی صنعت است و پیشرفت در فناوری قالب گیری تزریقی و مواد جدید نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

برخی از نمونه‌هایی که به ذهن می‌رسد شامل جلوپنجره کلیه مانند سری BMW iX است که از فراورش یکپارچه ENGEL برای دستیابی به جلوه‌ای سه بعدی استفاده می‌کند. جلوپنجره هوشمند Magna که از پانل‌های Mezzo ساخته شده از پلی کربنات برای دستیابی به جلوه بصری بسیار ترانما (tranparent) استفاده می‌کند و Hyundai Mobis از فیلم ورق لنز پیشرفته عدسی شکل استفاده می‌کند تا ماژول روشنایی مشبک لنز را باریک تر و سبک تر نشان دهد.
علاوه بر جلوپنجره هوشمند، خودروسازان با کمک فناوری‌های فراورش و مواد، ایده‌های جدیدی را نیز به روشنایی هوشمند خودرو تزریق کرده‌اند.

به عنوان مثال، چراغ‌های جلوی BYD مدل YANGWANG U8 توسط دستگاه قالب گیری تزریقی Tederic NEO M27220 برای دستیابی به قالب گیری با دقت بالا تولید می‌شود. چراغ‌های جلوی مدل L9 Li Auto توسط دستگاه‌های قالب گیری تزریقی چند رنگ بزرگ تولید می‌شود. HiPhi از محلول‌های پلی کربنات Covestro برای چراغ جلوی جدیدترین SUV لوکس خود استفاده می‌کند. علاوه بر این، PMMA چند رنگ Wanhua Chemical بدون رنگ‌آمیزی و رنگ پاشی به چراغ‌های عقب هوشمند رنگ می‌افزاید و انتشار کربن را کاهش می‌دهد.

با پیشرفت سریع خودروهای هوشمند، درگاه شارژ خودرو زیباتر، هوشمندانه‌تر و کاربرپسندتر شده و تجربه شارژ بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
به عنوان مثال، پوشش درگاه شارژ سری e-tron تمام الکتریکی آئودی از پلی آمید AKRO-PLASTIC تقویت شده با الیاف AKROLOY® PA GF 60 مشکی (6418) ساخته شده است. WM Motor از PPE+PA برای تولید پوشش درگاه شارژ استفاده می‌کند که سبک و ایمن است. Röchling یک پوشش درگاه شارژ خودکار ساخته شده از بسپار زیستی را معرفی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا