اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ خودروهای مسابقه ای مرسدس با سپرهایی از کامپوزیت الیاف طبیعی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Bcomp سوییسی درحال تهیه تکنولوژی الیاف طبیعی برای سپر جلوی خودروهای مسابقه ای مرسدس مدل AMG GT4 است. Bcomp یک بدنه خودرو جایگزین تجدیدپذیر که کارایی مکانیکی یکسانی در سختی و وزن ایجاد می کند و امنیت را بهبود می بخشد.

سپرهای جدید از تکنولوژی های AmpliTex و PowerRibs شرکت Bcomp بهره مند هستند که مزیت آنها استفاده از الیاف طبیعی کتان است.PowerRibs از سختی خمشی بالای کتان استفاده می کند تا تقویت کنندگی موثری به وجود آورد به خصوص باعث بهبود سختی خمشی عناصر دیواره های نازک شود. سپرهای جدید هم چنین در تصادف و برخورد امن تر هستند و خطر پنچر شدن را کاهش می دهند. بر خلاف شکست سریع و متلاشی شدن الیاف کربن، تکنولوژی AmpliTex در برابر ضربه انعطاف پریذیرتر هستند اما PowerRibs آسیب را محدود می کند و زیان و خطر برای رانندگان و بقیه را به حداقل می رساند.

سپرهای از الیاف طبیعی انتشار گاز CO2 را تا 85% کاهش می دهند
یک بررسی تجدیدپذیری کامل نشان داد که سپر از جنس الیاف طبیعی در مقایسه با الیاف کربن نشر مواد را تا 90% و انتشار گاز CO2 را تا 85% از زمان تولید تا مصرف، با در نظر گرفتن تمام مراحل تولید از ماده خام تا بخش نهایی کاهش می دهد.
Anne Mink، مدیر توسعه تکنولوژی HWA AG بیان کرده است که موضوع تجدیدپذیری نقش مهمی در شرکت ما ایفا می کند. چندین جایزه ای که برای تلاشمان در حوزه محافظت از محیط زیست دریافت کرده ایم اثباتی برای این موضوع است. بخشی از تصور ما درباره تجدیدپذیری این است که چرخه عمر محصول را درحالیکه در مراحل تولید است تخمین بزنیم و بهبود ببخشیم. علاوه بر این، انگیزه ما این است که دانش مهندسی دیرینه خود را با الزامات فعلی محیط زیست سازگار کنیم تا بتوانیم به مشتری هایمان محصولات تجدیدپذیر با بالاترین سطح تکنولوژی را عرضه کنیم.
در Bcomp ما یک شریک با تجربه خیلی زیاد در مواد تجدیدپذیر داریم. نتیجه همکاری ما نشان داد که از نظر فنی می توان ترکیبات مشابه ای با مواد جایگزین درست کرد.
آزمایشات این ادعاها را تایید می کند. ابتکار مهندسی معکوس HWA در طراحی سپر از جنس الیاف طبیعی در 12 ماه گذشته پیشرفت کرده است. برای حصول اطمینان از اینکه سپر تمامی الزامات لازم برای مسابقه را دارد، تیم HWA تست های مکانیکی شدیدی انجام داده اند. در آزمایشات HWA سختی جلوی مرسدس مدل AMG GT4 اندازی گیری شد و مانع آیرودینامیکی و پخش کننده نیروی رو به پایین شبیه سازی شد. علاوه بر این، بخشی از این پروژه برای معتبر ساختن رنگ داخلی با AmpliTex و PowerRibs بود که کیفیت سطح A را افزایش می دهد تا به کیفیت استانداردهای HWA برسد.

گستره کاربردها از فضای داخلی خودرو تا قطعات ماهواره ای
تکنولوژی های افتخارآمیز Bcomp تا الآن در 16 مجموعه مسابقه ای در سراسر دنیا استفاده شده اند اما کاربرد آنها به ماشین های اسپرت محدود نشده است. تکنولوژی های Bcomp در هرجاییکه وزن، سفتی و تجدید پذیری اهمیت دارد استفاده می شوند از قطعات داخلی و خارجی خودرو تا قایق های تفریحی لوکس و آخرین قطعات ماهواره ای سازمان فضایی اروپایی. این پروژه فرصت های جدیدی را برای کاربرد در آینده ایجاد می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا