اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ خودکارسازی خطوط SMC برای افزایش بهره وری و کارایی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Dieffenbacher (آلمان) خطوط تولید COMPOUND SHEET MOLDING یا (SMC) خود را بطور کامل خودکار کرده است تا زمان چرخه تولید کوتاه، هزینه های ضایعات کاهش و بهره وری و کارایی کارخانه افزایش یابد، به ویژه به عنوان تامین کننده قطعات خودرو ، تدارکات و عملیات فرایندی به طور فزاینده ای از فعالیت های دستی دور می شوند.
به گفته Marco Hahn ، مدیر فروش واحد تجاری کامپوزیت Dieffenbacher، با سیستم های برش معمولی ، تغییر الگوی مواد SMC در پای پرس حدود 10 دقیقه به طول می انجامد و باعث وقفه مداوم در تولید می شود.

در مقابل گفته می شود، سیستم تغییر سریع Dieffenbacher هر بار که کاربر بچ SMC را تغییر می دهد، با تغییر مواد به موازات عملیات جاری، حدود شش تا هفت دقیقه صرفه جویی می کند. دستگاه تعویض سریع (change device quick) با بچ جدید SMC با فشار یک دکمه به سیستم برش منتقل و به محض تمام شدن تولید بچ قبلی به طور خودکار وارد عمل می شود.
علاوه بر این ، خطوط تولید ورق SMC شرکت Dieffenbacher مجهز به لوازم جانبی برش خودکار هستند که به طور خودکار با یک درگاه انباشته (stacking portal ( ارتباط برقرار می کنند و باعث می شود چندین پروفایل چیدمان پیچیده با الگوهای برش مختلف به طور همزمان تولید شوند.
سیستم فعال جبران برش (active-compensation cutting ( به طور خودکار انحراف در وزن الگو را تصحیح می کند و گفته می شود که انتظارات بابت خواص مکانیکی در محصول به طور قابل ملاحظه ای برآورده می شود. این شرکت تولید را حتی با وجود پیچیدگی هندسی ساختار لایه SMC تضمین می کند.

Dieffenbacher می گوید اتوماسیون مزایای دیگری را نیز ارائه می دهد. با هندسه های برش انعطاف پذیر و همچنین استفاده از مواد ورودی بهینه ، ضایعات به حداقل می رسد ، از محیط زیست محافظت می گردد و هزینه های دفع ضایعات کاهش می یابد.

 

برگردان : مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا