اخبار

اختصاصی بسپار/ دو ماده جدید SABIC برای قالب گیری فشاری و تزریقی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر SABIC  دو رزین پلی پروپیلن  H1090 و STAMAX 30YH611 را معرفی کرده است، دو ماده ای که به گفته این شرکت برای اکستروژن یا رانشگری ورق و گرماشکل دهی مناسب هستند و جایگزینی منحصر به فرد برای قالب گیری فشاری و تزریقی و شکل دهی سنتی ورق فلزی هستند که به مشتریان اجازه می دهد تا قطعات ساختاری بزرگ و پیچیده را بسازند.
این محصولات جدید 30 درصد از مواد تقویت‌شده با الیاف شیشه، intumescent (موادی که در حرارت پف می کنند تا حفاظ در برابر آتش باشند)، تآخیرانداز شعله (FR) بر پایه پلی‌پروپیلن (PP) ساخته شده‌اند و می‌توانند برای اجزای بسته باتری خودروهای الکتریکی (EV) مانند پوشش‌های رویین، محفظه‌ها و جداکننده‌های ماژول استفاده شوند.
SABIC اعلام کرده است که هر دو گونه ویژگی‌های سدگری حرارتی عالی را برای کمک به تأخیر یا مهار گسترش حرارت ارائه می‌دهند. علاوه بر این، رانشگری و شکل دهی حرارتی این مواد مزایایی از جمله طراحی، کاهش هزینه، عایق حرارتی و الکتریکی ذاتی و  وزن کمتر را در مقایسه با ورق فلزی ارائه می دهد. در مقایسه با قالب گیری تزریقی گرمانرم ها و قالب گیری فشاری برای گرماسخت ها که به ابزار و تجهیزات گران قیمت، رانشگری و گرماشکل دهی نیاز دارند، این شرکت ادعا می کند که مواد جدید می توانند در موارد متعددی مقرون به صرفه تر و کارآمدتر باشند.
این مواد همچنین می توانند برای ایجاد نمونه های اولیه به منظور فراهم کردن امکان سرمایه گذاری در ابزارهای قالب گیری تزریقی نیز استفاده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا