اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ دکتر شروین احمدی، دبیر هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری: صنعت مستربچ و کامپاند می تواند راهبری بخشی از اقتصاد ایران را برعهده بگیرد

بسپار/ ایران پلیمر هشتمین دوره کنفرانس و نمایشگاه بین المللی مستربچ و کامپاند در روزهای اول و دوم اسفندماه و در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد. دکتر شروین احمدی، عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند دبیری این دوره را برعهده دارد.

وی به پرسش های خبرنگار بسپار در خصوص برگزاری کنفرانس یاد شده پاسخ گفت که در ادامه می خوانید.


بسپار- – آقای دکتر به عنوان دبیر دو دوره اخیر کنفرانس مستربچ و کامپاند ویژگی این دوره را با توجه به محورها و شعار انتخاب شده یعنی “صنعت دانش بنیان مستربچ و کامپاند، توسعه پایدار، نوآوری و صادرات” و در قیاس با دوره قبلی چه می دانید؟

دکتر احمدی: شعاری که برای این دوره از کنفرانس انتخاب کردیم، گویای روندی ست که به اعتقاد خبرگان این صنعت، راه برون رفت از بسیاری مشکلات صنایع تکمیلی شناخته می شود. بحث توسعه پایدار و صادرات. آنچه که برای ما مهم است، آشنا کردن بیشتر دوستان با فرهنگ توسعه پایدار خواهد بود. با توجه به توانمندی های صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری و مزیت نسبی این صنعت در کشور و در حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی، یکی از دیگر کارکردهای کنفرانس ترغیب همکاران این صنعت به صادرات و توجه به بازارهای خارجی است.

 

بیشتر بخوانید

 

بسپار- برگزاری کنفرانس در دو روز و در پژوهشگاه صنعت نفت خواهد بود. دلیل انتخاب این محل برای برگزاری این دوره کنفرانس چه بود؟

شروین احمدی: طبق عرف برگزاری سمینارها معمولا طی یک یا دو روز پیش بینی می شود. پرداختن به نوآوری شرکت ها و سایر بحث های مربوط به روند تکنولوژی های روز دنیا و ایران، حتما به روزهای بیشتری نیاز دارد، اما نکته این است که مشارکت کنندگان صنعتگر ما بتوانند وقت خود را برای حضور در کنفرانس خالی کنند.

یکی از اهداف ما در برگزاری کنفرانس مستربچ و کامپاند، ایجاد اتاق های فکر و پویا کردن آنهاست. این اتاق های فکر می توانند خوراک مناسبی برای صنعت مستربچ و کامپاند و همچنین برای مصرف کنندگان آنها فراهم کنند.

پژوهشگاه صنعت نفت از قدیمی ترین مراکز پژوهشی کشور است که در سال ۱۳۳۸ در محل دانشکده فنی دانشگاه تهران افتتاح شده و امروز در محل مستقل خود، دارای زیر ساخت های بسیار مناسبی است. قصد ما از انتخاب این محل، علاوه بر استفاده از زیر ساخت های موجود، این بود که صنعتگران حوزه صنعت مستربچ و کامپاند در یک فضای پژوهشی کنار هم به گفت و گو بنشینند.

 

بسپار – کنفرانس مستربچ و کامپاند در زنجیره ارزش آفرینی و برقرار کردن حلقه های گسسته میان صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی چگونه عمل کرده و دستاوردهای آن چه بوده است؟

شروین احمدی: اعتقاد داریم جایی که صنعتگران ما اعم از فعالین صنایع تکمیلی، میان دست و بالادست، در کنار صاحبان فناوری (به طور مثال از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز رشد و …) قرار بگیرند و بتوانند با هم صحبت کنند، این مراودات به زایش بیشتر دانش، نوآوری و فناوری منتهی می شود. کنفرانس محل ظهور و بلوغ این فرآیند است.

 

 بسپار- برگزاری نمایشگاه در کنار کنفرانس چه اهدافی را دنبال می کند؟ و میزان اقبال نسبت به مشارکت در آن در این ادوار بیانگر چه نکته یا نکاتی است؟

شروین احمدی: بخش خصوصی برای بقا، توسعه و پویایی نیازمند ارایه دستاوردها و توانمندی های خود است. یکی از مهم ترین عرصه ها برای به نمایش گذاشتن این توان در نمایشگاه های تخصصی است. با توجه به حضور زنجیره تامین کننده و مصرف کننده صنعت مستربچ و کامپاند در کنفرانس، طبیعتا نمایشگاه جانبی آن نیز فرصتی مغتنم برای دست درکاران است.

 

بسپار- آیا در حال حاضر اطلاعاتی از نشست های این دوره که نهایی شده باشد، در دسترس هست؟

شروین احمدی: نشست هایی پیش بینی شده که متعاقبا توسط روابط عمومی و دبیرخانه انجمن اطلاع رسانی خواهد شد.

 

بسپار- کنفرانس برای جلب مشارکت و همکاری با سایر تشکل ها، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و ذینفعان چه برنامه هایی داشته و دارد؟ چه در داخل و چه در خارج از کشور با توجه به عنوان بین المللی رویداد.

شروین احمدی: برای همکاری بیشتر با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در این دوره، در صدد هستیم یک نشست اختصاصی برگزار کنیم. ذینفعان هم به عنوان مدعو حضور دارند. برای این پنل های مشترک حضور فعال علاقه مندان را می طلبیم.

 

بسپار- پیام (دعوت) شما برای دست در کاران صنعت مستربچ و کامپاند در این دوره چیست؟  

شروین احمدی: فکر می کنم من و اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری و همه دوستان و همکارن این صنعت به عنوان یک خانواده، موظفیم توانمندی های خود را به بهترین نحو ارایه بدهیم. از سوی دیگر با همفکری، برای ورود و نفوذ در بازارهای جدید خصوصا صادراتی تلاش کنیم. در قالب کنفرانس، انسجام این صنعت به نمایش گذاشته می شود.
صنعت مستربچ و کامپاند صنعتی بسیار پویاست و با برخورداری از دانش فنی مناسب و افراد تحصیلکرده می تواند با ایجاد اتاق های فکر کارآمد، بخشی از اقتصاد کشور را راهبری کند.

 

1702409410688
1702409410688

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا