اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ راه حل جدید EREMA برای بازیافت الیاف به الیاف PET

گروه تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت EREMA فناروری INTAREMA FiberPro:IV را که مخصوص بازیافت الیاف به الیف PET است، در ITMA که از 8 تا 14 ژوئن در میلان برگزار شد، راه اندازی کرد. به لطف این فناوری پلی اتیلن ترفتالات بازیافتی را می‌توان تا 100 درصد برای تولید الیاف بسیار ظریف مورد استفاده مجدد قرار داد.

EREMA با ترکیب فناوری اثبات شده INTAREMA با بهینه‌ساز IV جدید، موفق به فرآوری مواد الیاف PET شده است که به‌شدت توسط روغن‌های ریسندگی آلوده شده‌اند، به‌گونه‌ای است که می‌توان بهترین الیاف را دوباره از مواد بازیافتی تولید کرد.

این سامانه که اکنون به مجموعه ماشین آلات EREMA به عنوان INTAREMA FiberPro:IV می‌پیوندد، با زمان ماندگاری طولانی تر ذوب PET معرفی می‌شود. این یک عامل ضروری برای دستیابی به دانه‌های بازیافتی با کیفیت بالا است، زیرا باعث می‌شود روغن‌های در حال چرخش و سایر افزودنی‌های مورد استفاده برای بهبود کار با الیاف در طول تولید، به طور موثرتری نسبت به فرآیندهای بازیافت PET معمولی حذف شوند.

پس از اکستروژن (رانشگری)، با واکنش چندتراکمی، گرانروی ذاتی (IV) مذاب PET در بهینه ساز جدید IV و تحت خلاء بالا تا سطح دقیقی که برای تولید الیاف مورد نیاز است افزایش می‌یابد.

کیفیت خروجی این فرآیند بازیافت آنقدر بالا است که می‌توان الیاف بسیار ریز تا 2 dtex را با استفاده از محتوای  PET 100% بازیافتی تولید کرد. بنابراین، الیاف حاصل از این فرآیند تولید را می‌توان به الیاف رشته‌ای نخ فرش و الیاف اصلی تبدیل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا