اخبار

اختصاصی بسپار/ راه حل مشکل بی خانمانی با پلاستیک

گروه ترحمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر کمبود مسکن مقرون به صرفه یکی از دلایل بی خانمانی در مراکز عمده شهرهای ایالات متحده است. بر اساس جدیدترین نظرسنجی اداره خدمات بی خانمانان لس آنجلس، در شهر لس آنجلس، بیش از 69000 نفر بی خانمانی را تجربه می کنند. شرکت LifeArk ادعا می کند که می تواند مسکن حمایتی دائمی را با هزینه 190000 دلار برای هر واحد بسازد. این رقم را با میانگین هزینه هر واحد که توسط مقامات شهرداری 470000 دلار تعیین شده است، مقایسه کنید. راز این موفقیت استفاده از پلاستیک است.

LifeArk ماژول های 30 در 30 سانتی متری را از جنس پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و فوم پلی یورتان با چگالی بالا به صورت یکپارچه تولید کرده است که واحدهای مسکونی را همانند قطعات لگو به هم چسبیده می سازد. این محصول حاوی 30 درصد پلاستیک بازیافتی پس از مصرف است. قطعات در مرکزی در کالیفرنیا به صورت روتو قالب گیری می شوند و این خود به کاهش هزینه های ساخت و ساز کمک کرده است.
همه نگاه ها در حال حاضر به یک پروژه آزمایشی در ال مونته، طبقه کارگر نشین حومه لس آنجلس در دره سان گابریل است. این شرکت از کمک هزینه نوآوری 1 میلیون دلاری اعطا شده توسط LA County استفاده می‌کند تا سه ساختمان خاکستری بژ و کم ارتفاع را با متصل کردن صدها ماژول بسازد.

LifeArk در رابطه با دغدغه هایی که به سوی صفر کردن مصرف پلاستیک می روند، به مزایای زیست‌محیطی استفاده از HDPE برای بلوک‌های ساختمانی در وب‌سایت خود اشاره می‌کند. این ماده مواد مضری به محیط زیست منتشر نمی کند و تولید آن تنها به کسری از انرژی مورد نیاز برای تولید فولاد از سنگ آهن نیاز دارد. شرکت تاکید می کند که ماژول های LifeArk حتی می توانند از 100٪ HDPE بازیافت شده تولید شوند و 100٪ قابل بازیافت هستند. مسکن ساخته شده از این ماده دارای طول عمر 30 ساله با حداقل تعمیر و نگهداری است.

سازه های این شرکت به سرعت قابل استقرار است و توسعه اقتصادی و بازسازی را برای میلیون ها آواره در سراسر جهان ممکن می کند. جالب اینجاست که هسته های فوم و بدنه ای که برای ساختمان ها شکل می دهد، به ماژول ها اجازه شناور شدن می دهد. مثلا مردم محلی که در کنار رودخانه آمازون زندگی می کنند باید هر زمان که آب بالا می آید کوچ کنند. به همین دلیل ایده ی شناوری سازه ها مطرح شد تا ایمنی در برابر آب ایجاد کند و از فوم در ساخت ماژول ها استفاده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا