اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ رشد دو برابری بازار پلاستیک های پزشکی تا سال 2028

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر اساس مطالعه BCC Research، پیش‌بینی می‌شود که بازار پلاستیک‌های پزشکی از 25.6 میلیارد دلار در سال 2023 به 41.2 میلیارد دلار تا سال 2028 افزایش یابد که معادل با نرخ رشد ترکیبی سالانه 10 درصد (CAGR) است.

تقاضای روز افزون برای پلاستیک‌ها به دلیل رشد پایدار صنعت تجهیزات پزشکی است، زیرا این صنعت به شیوع روزافزون بیماری‌های مزمن و جمعیت به سرعت در حال پیر شدن با پیشرفت‌های فناورانه به طور مداوم با پشتیبانی با تجهیزات پلاستیکی خدمات می‌دهد. پلاستیک های پزشکی به دلیل تطبیق پذیری، دوام و زیست سازگاری، نقش مهمی در ساخت طیف وسیعی از ابزارهای پزشکی ایفا می کند. کاربردها شامل آنژیوکت ها، سرنگ ها، ایمپلنت ها، پروتزها و وسایل پوشیدنی است. بر اساس این مطالعه، کاربرد های یکبار مصرف تا پایان سال 2028 بر بازار مسلط خواهند شد.
در حالی که آمریکای شمالی بزرگترین بازار پلاستیک های پزشکی است، آسیا و اقیانوسیه به لطف سرمایه گذاری های قابل توجه (و بسیار مورد نیاز) در زیرساخت های مراقبت های بهداشتی، رشد قابل توجهی را در این بازه زمانی نشان خواهد داد.

بر اساس این گزارش، اقتصادهای نوظهور، به ویژه چین و هند، افزایش سرمایه گذاری از سوی نهادهای دولتی و خصوصی را تجربه می کنند. انگیزه ی اصلی این امر نیاز به افزایش دسترسی، مقرون به صرفه بودن و کیفیت خدمات مراقبت های بهداشتی است و پلاستیک های پزشکی جزء ضروری در توسعه محصولات مراقبت های بهداشتی ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه هستند. نوآوری های مداوم در فناوری پلاستیک های پزشکی به چالش های مراقبت های بهداشتی می پردازد و در عین حال که هزینه ها را محدود می کند، باعث بهبود نتایج می شود.گزارش BCC Research شامل تجزیه و تحلیل عمیق بازارهای جهانی و منطقه ای، کاربردها و انواع رزین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا