اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ رشد سالانه ی 8.5 درصدی برای بازار اتیل پلی سیلیکات تا سال 2030

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر اساس گزارش های پژوهشی قابل اعتماد، انتظار می رود بازار اتیل پلی سیلیکات سالانه بین سال های 2023 تا 2030 از رشد مرکب سالانه 8.5 درصد برخوردار باشد.
اتیل پلی سیلیکات یک ترکیب شیمیایی بسیار فراگیرو پرکاربرد است که در بخش‌های مختلف صنعتی مانند رنگ‌ها، پوشش‌ها، چسب‌ها و درزگیرها کاربرد دارد. در سال های اخیر، بازار جهانی اتیل پلی سیلیکات به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات با کیفیت بالا و افزایش فعالیت های ساختمانی شاهد رشد قابل توجهی بوده است. انتظار می‌رود این بازار در سال‌های آینده به این مسیر رشد خود ادامه دهد که عمدتاً ناشی از گسترش صنعت ساخت‌وساز و افزایش تقاضا برای محصولات پوششی پیشرفته است. به این ترتیب، پتانسیل قابل توجهی برای رشد و نوآوری در بازار اتیل پلی سیلیکات وجود دارد که فرصت های زیادی را نیز ارائه می دهد.

کاربرد اتیل پلی سیلیکات متنوع است و در تولید لاستیک سیلیکون، سیلیس با خلوص بالا، مواد سیلیکاژل، رنگ و پوشش و موارد دیگر کاربرد دارد. لاستیک سیلیکون با بهره برداری از لاستیک سیلیکون مایع خواص بهبود یافته، دوام و چسبندگی خوبی را ارائه می دهد. سیلیس با خلوص بالا نوعی دی اکسید سیلیکون با ناخالصی کم و مساحت سطح بالا است که اغلب توسط فرآیند سل-ژل تولید می شود. ماده سیلیکاژل یک ماده خشک کننده است که برای خشک کردن رطوبت و تَری استفاده می شود. در تولید رنگ و پوشش از اتیل پلی سیلیکات برای افزایش دوام و چسبندگی رنگ بر روی سطوح استفاده می شود.
بازار جهانی اتیل پلی سیلیکات در سال های آینده رشد پایداری را نشان می دهد. آمریکای شمالی، APAC، اروپا، ایالات متحده آمریکا و چین عمده‌ترین مناطقی هستند که انتظار می‌رود این بازار به دلیل عواملی مانند افزایش تقاضا برای پوشش‌های با کارایی بالا، افزایش فعالیت‌های ساختمانی و رشد چشمگیر در صنعت الکترونیک، رشد قابل‌توجهی را تجربه کند.

در میان این مناطق، چین با سهم بازار بیش از 35 درصد از نظر ارزش گذاری، بر بازار اتیل پلی سیلیکات تسلط دارد. این رشد را می توان به رشد سریع صنعت ساخت و ساز در این کشور نسبت داد که توسط ابتکارات دولت برای افزایش سرمایه گذاری های زیرساختی و افزایش شهرنشینی هدایت می شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود که صنعت الکترونیک در حال رشد در این کشور تقاضا برای اتیل پلی سیلیکات را افزایش دهد.
پیش بینی می شود که APAC از نظر رشد بازار از چین پیروی کند؛ زیرا تقاضا برای اتیل پلی سیلیکات در صنعت ساختمان افزایش خواهد یافت. انتظار می‌رود بازارهای آمریکای شمالی و اروپا به دلیل حضور بازیگران کلیدی بازار و افزایش کاربرد اتیل پلی سیلیکات در بخش‌های خودرو و تولید، رشد خوبی را نشان دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا