اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ رشد سالانه 6.1 درصدی بازار بسته بندی تجهیزات پزشکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی بسته‌بندی تجهیزات پزشکی به 6.1 درصد رشد سالانه مرکب در سال‌های 2023 تا 2033 به ارزش 20.9 میلیارد دلار برسد.

گزارشی که در این ماه توسط Future Marketing Insights منتشر شد، پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار جهانی بسته‌بندی تجهیزات پزشکی در سال 2023 به 12.4 میلیارد دلار خواهد رسید و شاهد 6.1 درصد رشد سالانه مرکب خواهیم بود که تا سال 2033 تا 20.9 میلیارد دلار بالا می‌رود. این رشد تا حد زیادی به لطف محبوبیت روزافزون محصولات بادوام و سازگار با محیط زیست است.

بسته‌بندی تجهیزات پزشکی شامل کیف، کیسه‌های زیپ دار، ظروف، سینی‌ها، روکش ها، بسته‌بندی های قرص و جعبه‌ها می‌شود که بسته‌بندی کیفی و کیسه‌ای بخش عمده‌ای از بازار جهانی بسته‌بندی تجهیزات پزشکی را تشکیل می‌دهد.
همچنین طیف گسترده ای از مواد از جمله پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استایرن، پلی وینیل کلراید، PET، آلومینیوم، شیشه، ورقه های کاغذی، پارچه و موارد دیگر از جمله بسپارهای زیستی مانند پلی لاکتیک اسید (PLA) و پلی هیدروکسی آلکانوات ها (PHA) در این بازار یافت می شود. انتظار می رود که مواد مصرفی یکبار مصرف، هم از نظر ارزش و هم از نظر حجم، برتری خود را حفظ کنند.

عوامل موثر بر رشد بسته بندی تجهیزات پزشکی
تقاضای جهانی برای دستگاه‌های پزشکی مانند ضربان‌ساز، استنت و مفاصل جایگزین به دلیل پیری جمعیت و رشد مرتبط با آن در بیماری‌های مزمن در حال افزایش است. دستگاه‌های پزشکی جدید به دنبال پیشرفت‌های فناوری پزشکی ایجاد شده‌اند که نیاز به راه‌حل‌های بسته‌بندی از سوی تولیدکنندگان برای محافظت از آن ها در هنگام نگهداری و حمل و نقل دارد.
از آنجایی که دولت ها در سطح جهانی الزاماتی را برای محافظت از ایمنی و یکپارچگی ابزارها ایجاد می کنند، قوانین سختگیرانه برای بسته بندی تجهیزات پزشکی نیز به طور قابل توجهی بر تقاضا تأثیر می گذارد. تقاضای چنین محصولاتی همچنین با درک بیشتر اهمیت بسته بندی مناسب برای افزایش عمر مفید دستگاه های پزشکی بالا می رود.
اگرچه پیش بینی می شود استفاده از بسته بندی تجهیزات پزشکی به طور قابل توجهی گسترش پیدا کند، تولیدکنندگان همچنان با موانعی روبرو هستند که شامل نیاز به رعایت استانداردهای دقیق برای تضمین ایمنی و یکپارچگی دستگاه های پزشکی است و اطمینان از سازگاری مواد بسته بندی با دستگاه های پزشکی برای جلوگیری از آسیب ضروری است.

نکات کلیدی بسته بندی وسایل پزشکی
انتظار می‌رود بخش پلاستیک پتانسیل رشد 6.6 میلیارد دلاری را نشان دهد.
در طول دوره پیش بینی، انتظار می رود که بخش بسته بندی تجهیزات پزشکی در ایالات متحده بیش از 5.07 میلیارد دلار باشد.
پیش‌بینی می‌شود آلمان یک فرصت شگفت‌انگیز به مبلغ 1.03 میلیارد دلار فراهم کند.
پیش بینی می شود تا سال 2033، صنعت بسته بندی تجهیزات پزشکی چین به ارزش 12.7 میلیارد دلار برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا