اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ رشد قابل توجه بازار پلی آمیدهای زیستی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر طبق گزارش ناظر بازار Fact.MR، متوسط رشد سالانه 14.5 درصدی پلی آمید زیستی، ارزش بازار را تا سال 2032 به بیش از 800 میلیون دلار افزایش می‌دهد.
بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت تحقیقات بازار Fact.MR، بازار جهانی پلی آمید زیستی (PA) با نرخ رشد ترکیبی سالانه 14.5 درصدی از سال 2022 تا 2032 شاهد رشد قابل توجهی است.
ضرورت صنعت خودرو برای افزایش بهره وری سوخت و کاهش وزن خودرو، محرک اصلی افزایش پذیرش پلی آمید زیستی (bio-PA) است. انتظار می‌رود که بازار به دلیل پیشرفت‌های مربوط به حفظ انرژی و تقاضای رو به رشد برای راه‌حل‌های سازگار با محیط زیست تقویت شود. با توجه به ویژگی‌های سبک وزنی و نسبت استحکام به وزن بالا، پلاستیک‌های مهندسی، از جمله bio-PA، کاربردهای گسترده ای فراتر از خودرو در بخش‌هایی مانند برق پیدا می‌کنند.

دیدگاه‌های کلیدی بازار
• پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی پلی آمید زیستی تا سال 2032 به ارزش 800.7 میلیون دلار برسد.
• چین دارای موقعیت غالب است و سهم قابل توجهی از 42.3 درصد از بازار جهانی پلی آمید زیستی را به خود اختصاص داده است و اروپا 24.4 درصد سهم دارد.
• پیش‌بینی می‌شود بازار آمریکای شمالی شاهد رشد قابل‌توجه 14.7 درصد در سال در دوره پیش‌بینی باشد.
• پیش بینی می‌شود رشد تقاضا برای PA 6 از سال 2022 تا 2032 به 14.8 درصد در سال برسد.

پویایی رقابتی در bio-PA
تولیدکنندگان bio-PA به طور راهبردی تلاش‌های خود را به سمت گسترش عملیات در بازارهای نوظهور هدایت می‌کنند. به عنوان مثال، نقش آفرین اروپایی Arkema، یک کارخانه bio-PA در سنگاپور ساخته است که در سال 2022 شروع به کار کرد و در حال تولید PA 11 از دانه‌های کرچک است. این شرکت همچنین ظرفیت PA 11 را در چانگشو در چین، در قالب یک کارخانه پودر که در اوایل سال 2023 شروع به کار کرد، اضافه کرد. این ماده عمدتاً در لوازم خانگی بادوام، حمل و نقل با انرژی بهینه و تولید افزودنی‌های پیشرفته (چاپ سه بعدی) استفاده می‌شود.
همکار اروپایی PA Evonik نیز این ماده را در سنگاپور تولید می‌کند – یک نوع PA 12 – و اخیراً یک محصول پودری برای چاپ سه بعدی بر اساس مواد خام زیستی چرخشی معرفی کرده است. گفته می‌شود Infinam eCO PA 12 اولین ماده پودری PA 12 در جهان برای چاپ سه بعدی صنعتی است که 100٪ مواد اولیه نفتی را با مواد خام زیستی چرخشی جایگزین می‌کند.

DSM Engineering Materials یکی دیگر از تامین کنندگان PA 100٪ زیستی با دمای کاربری بالاست. Lanxess نیز از سیکلوهگزان پایدار برای تولید PA 6 زیستی در کارخانه خود در بلژیک استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا