اخباراخبار ویژهمقالات

اختصاصی بسپار/ رشد پایدار زیست پلاستیک ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلمر  مصرف زیست پلاستیک ها به آرامی، اما به طور مداوم، در حال رشد است و با سرعت گرفتن اقتصاد چرخشی، به فراتر از محصولات بسته بندی و به سمت کاربردهای مهندسی پرمتقاضی تر راه یافته است. در این مقاله، یافته های جدید در زمینه زیست پلاستیک ها آورده شده است.

تولید و مصرف آمیزه های زیست پلاستیک ها، با سرعت متوسط در حال رشد است. در صنایع بسته بندی، جایی که تقاضای مصرف کننده برای محصولات ماندگار (sustainable) بیشتر است، بزرگ ترین زمینه ی فرصت فراهم شده است، اما دیگر کاربرد ها، نیز در حال رشد هستند. آمیزه کاران زیست پلاستیک سفارشی و هم چنین آمیزه کارانی که درحال جایگزین کردن طیف مواد موجود با مواد اولیه به دست آمده از منابع تجدید پذیر هستند، در حال حاضر فرصت هایی در زمینه ی خودروسازی و کالا های مصرفی و صنعتی شناسایی کرده اند، درحالی که تولید کنندگان پر کننده های خاص، در حال گسترش محصولاتی هستند که آمیزه های پلاستیک زیستی را به یک سطح جدید می رساند.
به رغم توجه زیاد به زیست پلاستیک ها، سرعت رشد آن ها معمولا مطابق با تقاضای کلی بسپار ها است. شرکت European Bioplastics در اکثر بازار های اخیر خود، رشد بیش از 15 درصد برای 5 سال آینده را پیش بینی کرده است. پیش بینی چهاردهمین همایش زیست پلاستیک های اروپا در انجمن تجاری در برلین آلمان، در دسامبر سال 2019 قبل از ظهور Covid-19 را نشان می دهد. به وضوح، این بخش با دنیاگیری بحران Covid-19 تحت تاثیر قرار گرفته است، اما با آن چه شرکت European Bioplastics به عنوان افزایش پایدار تقاضا برای محصولات ماندگار توسط هر دو قشر مصرف کننده و مالکان نام های تجاری توضیح می دهد بیشتر انتظار می رود که زیست پلاستیک ها حداقل جایگاه خودشان را در مقابل بسپار های رایج نگه دارند.

 

برگردان: مهندس مهسا امیرشاهرخی
[email protected]

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره نوروزی (221) ماهنامه بسپار که در نیمه اسفندماه 99 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا