اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ روش های جدید برای شناسایی و جلوگیری از گازسوختگی حین قالب گیری تزریقی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Polyplastics، از تامین کنندگان جهانی ترموپلاستیک‌های مهندسی، راه حل های زیادی برای کمک به تولیدکنندگان برای کاهش وقوع گازسوختگی حین فرایند قالب گیری تزریقی ارائه داده است. این کمپانی از روش آزمایش شناسایی گاز در قالب گیری تزریقی (GIMIM) خود برای تحلیل این پدیده و کمک به انجام اقدامات پیشگیرانه استفاده کرده است.
گازهایی که حین قالب گیری تولید می شوند، راهی برای فرار نداشته و در همان جا فشرده می شوند؛ نتیجه این اتفاق یک سطح داغ و سوخته است که مانع از قالب گیری پیوسته خواهد شد. در ابتدا، این مطالعه گازهای حاصل از اتلاف انرژی حین تزریق را بررسی کرد. نازل های دستگاه های تزریق معمولی دارای ساختاری به شدت منقبض بوده و در این مکان بنا بر شکل قطعه اتلاف انرژی رخ می دهد. راه حل های بالقوه شامل کاهش سرعت تزریق، استفاده از چندین گیت یا حفره، و افزایش اندازه گیت و نازل می باشد.
یافته های این مطالعه، برای جلوگیری از هدایت حرارتی نابرابر در طول سیلندر تزریق، پیشنهاد عدم استفاده از ماشین های تزریق بزرگ برای تولید قطعات کوچک، کاهش دمای سیلندر، و عدم تماس قالب گیری تماسی، را می دهد؛ بنابراین از اتلاف انرژی در قالب جلوگیری می شود.
همچنین روش GIMIM دریافته گرفتگی‌های ونت ناشی از روابط پیچیده بین حجم های مختلف مواد با دمای جوش پایین و بالا، و همچنین حجم کل مواد حاوی گازهای تجزیه ای می باشد. اقدامات تصحیحی شامل کاهش دمای سیلندر و استفاده از پارچه یا وسیله مشابه برای تمیزکاری مدام آلودگی های قالب و گرفتگی های سبک ونت می‌باشد.
و به عنوان آخرین مورد، روش GIMIM توانست فرایند پاکسازی را بررسی کند. تا امروز، به غیر از تایید چشمی قطعات پس از تعداد زیادی قالب گیری، روشی برای بررسی اثرات فرایند پاکسازی وجود نداشته است. از زمانی که GIMIM قادر به بررسی اجزا در واحد ppm شد، می توان از آن برای تایید اینکه آیا فرایند پاکسازی به درستی انجام شده است، استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا