اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ساخت قایق های تفریحی و مسابقه ای از کامپوزیت ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پس از یک فرآیند طولانی مناقصه، ساخت قایق‌های مسابقه‌ای سبک وزن Infiniti 52 در خارج از ایالات متحده توسط طراح و سازنده قایق شخصی شرکت Persico Marine (Tuscany ، ایتالیا)، انجام خواهد شد.
Infiniti 52 تمام الیاف کربنی جدیدترین مدل از سری قایقهای Infiniti طراحی شده توسط Hugh Welbourn است که شامل مدل های 36 ، 46 و 105 فوت می شود.

همه آنها مجهز به فویل های جمع شونده سیستم پایداری دینامیکی ( dynamic stability system یا Welbourn ( DSS هستند که به صورت جانبی از بدنه زیر آب بیرون زده اند تا به صورت خودکار پایداری اضافی را در صورت نیاز ایجاد کنند . (تصویر زیر نشان دهنده DSS است )

برای ساخت فویل‌های DSS در Infiniti 52 که بیش از 15 سال در آزمایش‌های گسترده بهبود یافته و ده‌ها هزار مایل مسابقه قایقها در حال حاضر تحت آن هستند، از همان فناوری در Canova( بهترین قایق بادبانی سال Yachts 2020 ) استفاده شده است . انتظار می‌رود که Infiniti 52 به سرعت بیش از 30 گره دست یابد.

Gordon Kay ، بنیانگذار قایق‌های Infiniti ، خاطرنشان می‌کند: “ما از شراکت با Persico برای نسل بعدی Infiniti 52 خرسندیم.”
“با سابقه بی عیب و نقص و تجربه آنها در دنیای قایق های با کارایی بالا، ما انتظارات زیادی از Persico داریم و مشتاقانه منتظر اولین Infiniti 52 از آنها در اوایل سال 2023 هستیم.”
Persico Marine با تیم های پیشرو در مسابقات جام آمریکا، مسابقات Volvo Ocean Race, ، Wallycento ، Maxi 72 ، TP52 و کلاس های IMOCA کار کرده است. این شرکت همچنین به ساخت قایق های بادبانی فویلینگ ( foiling yachts ) مشغول است.
این شرکت دو قایق بادبانی چالش برانگیز از نوع AC75 Luna Rossa Prada Pirelli را برای سی و ششمین جام آمریکا در اوکلند ساخت و تامین کننده رسمی بازوهای فویل طرح AC75 برای آن رویداد بود.

برگردان: مهندس مسعود خلج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا