اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ سرمایه گذاری روی الیاف کربن در اروپا به خاطر انرژی پاک

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر پیشگام بازار اروپا Toray Carbon Fibers Europe حدود 100 میلیون یورو (104 میلیون دلار) برای ساخت خط تولید جدید در کارخانه خود در جنوب غربی فرانسه سرمایه گذاری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری شرکت را قادر می‌کند تا تقاضای رو به رشد برای الیاف کربن با کارایی بالا در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی را تامین کند.

این شرکت گفته‌است که خط جدید قادر به تولید طیف وسیعی از الیاف کربن با عملکرد مکانیکی بالا خواهد بود و اینکه محصولات ممتاز تولید شده نیازهای صنایع با فناوری پیشرفته مثل انرژی‌های تجدید پذیر، هسته‌ای و هوافضا را برآورده می‌کند.

ساخت این واحد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که در پایان سال ۲۰۲۵ آغاز به کار کند. این سرمایه گذاری می‌تواند با ارائه‌ی حداکثر ظرفیت ۱۰۰۰ تن در سال، ۵۰ شغل جدید در کارخانه ایجاد کند. برتری محصولات شرکت و اعتماد سهامداران به آن سبب شده‌است که این شرکت دانش خود را در فرانسه تقویت و ایمن کند.

از زمان همه گیری کرونا مدل کسب و کار این شرکت از تمرکز شدید بر بازارهای هوا فضا به تمرکز بر بخش‌های صنعتی مرتبط با تولید انرژی سبز و توسعه راه حل‌های جدید تغییر کرده‌است. شرکت با توجه به تقاضای پایدار این بخش سرمایه گذاری در این حوزه را برای آینده حیاتی می‌داند.

پیش از این شرکت مادر Toray از سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاری در ایالات متحده برای دو برابر کردن ظرفیت تولید الیاف کربن با کارایی بالا و ایجاد ارزش افزوده خبر داده بود. این کار در پاسخ به افزایش تقاضا برای کاربردهای دفاعی در ایالات متحده انجام شد. الیاف کربن یک جزء حیاتی در چندین سامانه‌ی تسلیحاتی در وزارت دفاع ایالات متحده‌است و در بخش‌های ساختاری کاربرد دارد. Toray بزرگترین تولید کننده‌ی الیاف کربن در ایالات متحده و دارای یک زنجیره‌ی تامین کاملاً یکپارچه‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا