اخبار

ترجمه اختصاصی بسپار/ سرمایه گذاری 5 میلیون یورویی برای اکسترود PET بازیافت شده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر گروه Alpa بیان کرد که بیش از 5 میلیون یورو برای ایجاد سیستم اکسترود PET بازیافت شده (rPET)، گرید در تماس با مواد غذایی، سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه گذاری در سایت این شرکت در Anagni ایتالیا انجام شده است. این مکان نزدیک به یکی از مهم ترین خطوط تولید پیش سازه های گروه Alpa است که سالانه حدود 50 هزار تن PET را فراوری می کند.
Alpa معتقد است، با وجود اینکه مقدار rPET در حال حاضر مقدار کمی دارد ولی در آینده ای نزدیک این مقدار افزایش زیادی خواهد داشت. این مرکز به مشتریان این امکان را می دهد که پیش سازهایی تهیه کنند که بخشی از آن و یا تمام آن از rPET تهیه شده باشد. برای دست یابی به این هدف، Alpa سیستم اکسترودی را طراحی کرده است که سالانه می تواند 15هزار تن rPET را در این مرکز فراوری کند. این مرکز در نیمه ی دم سال 2021 راه اندازی خواهد شد و با این کار، 10 فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
Fabio Mazzarella، مدیر این طرح، بیان می کند، ما قطعات کوچک PET را که از مصارف بسته بندی های خانگی به دست آمده اند از بازیافت کنندگان کوچک خریداری می کنیم. سپس این مواد را به rPET با گرید غذایی تبدیل کرده و از آن ها برای تولید پیش سازها استفاده می کنیم. تولید محصولات مختلف از مواد بازیافتی در همین مکان، نزدیک به مکان بازیافت اولیه، باعث کاهش هزینه های مربوط به حمل و نقل، انبارداری و انرژی می شود. Georg Lasser، که از مدیران پروژه های بازیافت در Alpa است سرمایه گذاری Alpa در بخش مرکزی ایتالیا را یک تصمیم راهبردی و دوراندیشانه می داند و در این رابطه بیان می کند، ما می خواهیم به چرخه ی بطری به بطری دست پیدا کنیم. همچنین ما می خواهیم بازیافت را در منطقه ای که زیرساخت لازم برای ایجاد چرخه ی بطری را ندارد، ایجاد کنیم. در حال حاضر، تقاضا برای مواد بازیافتی را می توان به خوبی مدیریت کرد. با این مقیاس تولید، ما می توانیم مشتریان خود را تا حد زیادی حمایت کنیم و مواد بازیافتی با کیفیت عالی در اختیار آن ها قرار دهیم.
شرکت Alpa یکی از بزرگترین تولید کنندگان بسته بندی های پلاستیکی در جهان است که در دنیا بیش از 21600 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. بطری، درپوش و قالب، محصولات این شرکت هستند. این شرکت بسته بندی مورد نیاز شرکت های تولید کننده ی مواد غذایی، نوشیدنی، مواد آرایشی، شوینده های خانگی و سایر صنایع را تامین می کند. این شرکت، مراکز بازیافت خود را برای PET و HDPE در استرالیا، لهستان، اسپانیا، مکزیک و آلمان راه اندازی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا