اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ سیاوش نیکفر، مدیرعامل کارینا پلیمر پیشرو: در کنار انقلاب صنعتی چهارم، رویارویی اجتماعی و ارتباط دیداری هنوز اهمیت خاص خود را حفظ کرده است

بسپار/ایران پلیمر سیاوش نیکفر، مدیرعامل شرکت کارینا پلیمر در گفت و گو با خبرنگار بسپار گفت: ما تولید کننده کامپاندهای پلیمری مهندسی در بخش های لوازم خانگی، ایمنی، ساختمانی، راهسازی و ترافیک و خودرویی هستیم.
شرکت ما با تولید آمیزه های پلیمری مهندسی وارد فعالیت تولیدی شد. از ابتدا با هدف توسعه فرمولاسیون خاص برای شرکت هایی که عمدتا از مواد اولیه خاص در صنایع لوازم خانگی، لوازم خودرو، لوازم بیمارستانی استفاده می کردند آغاز به کار کردیم و در بخش های مختلف موفق شدیم از حجم واردات مواد اولیه به کشور بکاهیم.

تمرکز ما برروی تولید آمیزه های پلی کربنات، ABS ، پلی پروپیلن و آمیزه های پلی اتیلن سنگین است. ما امسال در نمایشگاه از محصولی رونمایی کردیم که می تواند جایگزین ABS باشد. یعنی کامپاندی را تولید کردیم که پایه آن ABS نیست اما خواص آن را داراست و در برخی موارد در تست های آزمایشگاه استاندارد در بخش مقاومت در برابر حرارت، رنگ پذیری و مقاومت ضربه پذیری بهتر از ABS عمل کرده است.

فناوری در صنعت ما بسیار در جایگاه پر اهمیتی قرار دارد. ارتباط پذیری بین متقاضی و عرضه کننده در پلتفرم دیجیتال انجام می شود و در این ابر اطلاعاتی کسانی می توانند موفق باشند که به صورت شفاف با فراوراش داده ها مطابق با نیاز متقاضیان پیش بروند. البته در کنار انقلاب صنعتی چهارم، رویارویی اجتماعی افراد از دست نرفته و ارتباط دیداری هم اهمیت خاص خود را دارد.

بیشترین چالشی که صنعت با آن مواجه شده، کمبود نقدینگی است. جریان و گردش نقدینگی در شرکت ها باید وجود داشته باشد تا بتوانند مواد اولیه خود را تامین کنند. کشور ایران از نظر فرصت و زیر ساخت، امکان تولید یک محصول با کیفیت را داراست و با توجه به تنوع درخواست مصرف کنندگان که به سوی محصولات ممتاز پیش می رود باعث ارتقای کیفیت در بخش تولید شده و بنده به عنوان یک تولید کننده شبانه روز با این امر مواجه هستم.

یکی از برنامه ریزی های آتی و به نوعی طرح های توسعه ای ما، تمرکز روی تامین بازارهای کشور های حوزه خلیج فارس است. در حال حاضر به صورت خیلی جدی مطالعه بازار انجام می دهیم که متوجه بشویم چه محصولی را با چه ظرفیتی منطبق با تقاضای کشور های دیگر تولید کنیم. طرح بعدی ما تولید محصولاتی است که بتواند با بکارگیری دانش فنی و خلاقیت جزو محصولات نوظهوری باشد که جایگزین گریدهای گران قیمت پلیمری بشود و صرفه اقتصادی داشته باشد.

 

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 240 ماهنامه بسپار که در نیمه مهر ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا