اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ شروع تولید PBT بازیافتی از زباله های PET اقیانوسی توسط SABIC

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر کمپانی SABIC رزین LNP ELCRIN WF0061BiQ، ماده ای جدید که برای تولید آن از بطری های PET اقیانوسی و فرآیند بازیافت شیمیایی به منظور تبدیل آن به رزین PBT استفاده شده است، را معرفی کرد. گرید جدید LNP ELCRIN WF0061BiQ، یک رزین PBT تقویت شده با الیاف شیشه بوده، که دارای خواص تاخیر شعله بدون استفاده از کلر و برم، مطابق با استاندارد UL94 V0 در 0/8 میلیمتر و رتبه F1، می باشد. این محصول آخرین ماده اضافه شده به لیست مواد بازیافتی LNP ELCRIN iQ کمپانی SABIC بوده و در راستای اقتصاد چرخشی می باشد.

گرید جدید دارای مقاومت حرارتی، چقرمگی و سفتی خیلی خوب و جریان بالا بوده و برایکاربردهی قالب گیری دیواره نازک برای فضای خارجی مناسب است. همچنین این ماده برای کاربردهای الکترونیکی از جمله محفظه های فن کامپیوترها و صندلی خودرو مناسب می باشد.
تمامی مواد گروه LNP ELCRIN iQ قابلیت جایگزینی با PBT مرسوم را دارا هستند، تا به تولید کننده برای افزایش زیست پایداری محصول نهایی کمک کنند. فناوری اختصاصی بازیافت SABIC، که در آن PET اقیانوسی پلیمریزاسیون مجدد و تبدیل به PBT می شود، خواص عملکردی مشابه ماده اصلی می دهد. این فرایند مشکلات کیفیتی و پایداری ناشی از بازیافت مکانیکی را کاهش می دهد.

کمپانی SABIC، علاوه بر رزین LNP ELCRIN WF0061BiQ که بر پایه PET اقیانوسی است، تعداد زیادی گرید های متفاوت دیگر را در لیست محصولات LNP ELCRIN iQ، شامل محصولات تقویت شده با شیشه یا مواد معدنی و فرمولاسیون های تاخیر انداز شعله، نیز معرفی کرده است.
برای مثال ترکیبات جدید LNP ELCRIN WF006XXPiQ و LNP ELCRIN WF0061XpiQ شامل الیاف شیشه بازیافتی به دست آمده از جریان پسماند صنعتی می باشد. استفاده از الیاف شیشه بازیافتی، چرخشی بودن این مواد PBT بازیافتی را افزایش می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا