اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ اولین قایق بادبانی کامپوزیت یک تکه و با چاپ سه بعدی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در 4 سپتامبر به عنوان بخشی از هفته طراحی در میلان، شرکت تخصصی AM – Caracol (Lomazzo، ایتالیا) قایق Beluga را معرفی می کند، یک نمونه اولیه یا پروتوتایپ قایق بادبانی (از جنس پلی پروپیلن بازیافتی (PP) و 30 درصد الیاف شیشه کوتاه) که با یک چاپگر سه بعدی تولید شده است.

Beluga محصول یک پروژه تحقیقاتی مشترک بین Caracol و NextChem (رم، ایتالیا)، یک شرکت انرژی سبز است که مواد پلاستیکی بازیافتی MyReplast را تولید می کند.

هدف این پروژه تولید چیزی بود که شرکا می گویند اولین قایق بادبانی چاپی سه بعدی در جهان است. به گفته Caracol، بازیافت فایبرگلاس و سایر مواد سنتی که برای ساخت قایق های بادبانی استفاده می شود دشوار است و نیاز به تولید قالب برای فرایند infusion دارد.

برای قایق Beluga، شرکت Caracol از سیستم روباتیک اختصاصی خود برای تولید بدنه قایق به صورت یک پارچه، بدون نیاز به قالب، با استفاده از مواد بازیافتی MyReplast PP تقویت شده با الیاف شیشه (برای تثبیت در هنگام چاپ و افزایش استحکام و عملکرد) استفاده کرد.

سیستم AM Caracol از یک دستگاه اکسترودر ثبت شده (patented) و یک بازوی رباتیک شش محور بهره می برد و گفته می شود که مزایایی نسبت به سایر روش های تولید مانند کاهش هزینه، پایداری بیشتر، بهبود زمان تولید و عملکرد بهتر قطعات دارد.

شرکای پروژه شامل Beyond MyReplast، که علامت تجاری NextChem برای فناوری بازیافت و پلیمرهای بازیافتی است، Euroscatola، که بسته بندی را با مواد بازیافتی تولید می کند، باشگاه قایق بادبانی Santo Stefano، که تیم ورزشکاران خود، مکانها و تخصصهای لازم برای آزمایش و اعتبار سنجی قایق را ارائه داده، شرکت طراحی مبلمان Elli ؛ و شرکت تولیدی غذا و نوشیدنی Bombeer بوده اند.

پس از اولین رونمایی در 4 سپتامبر، قایق Beluga در مجموعه ای از رویدادها در طول هفته ارائه می شود:

• دوشنبه، 6 سپتامبر: ارائه مدل تولید و مصرف دایره ای یا circular economy از طرف Vincenzo Accurso مدیر ارشد عملیاتی یا، COO از NextChem.

• سه شنبه، 7 سپتامبر: ارائه طرح و هنر با Ugo Nespolo، از طرف DesignWanted و Alessio Elli.

• چهارشنبه، 8 سپتامبر: میزگرد بحث در مورد نوآوری که توسط مدیر عامل Caracol،اقای Francesco De Stefano اداره می شود، و با مشارکت Salvatore Majorana، مدیر Kilometro Rosso. Marco Grassi، مدیر نوآوری شرکت Maire Tecnimont؛ و Alberto Pellero، مدیر استراتژی و بازاریابی در Kuka Roboter Italia SpA همراه خواهد بود.

برگردان: مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا