اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ شرکت Carbon Mobile و تولید تلفن های هوشمند کامپوزیتی پایه زیستی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Carbon Mobile (برلین) تولید تلفن های هوشمند کامپوزیت خود را به آلمان منتقل کرده است.
با مشارکت تجاری با Ingram Micro، تجهیزات مورد نیاز آینده این شرکت در کارخانه سابق موتورولا در Flensburg تولید می شود. علاوه بر این، قیمت تلفن هوشمند Carbon 1 MK II  که در مارس 2021 عرضه شد، به 599 یورو کاهش می یابد. Carbon Mobile ادعا می کند که Carbon 1 MK II اولین تلفن هوشمند الیاف کربنی در جهان است.
Firas Khalifeh، بنیانگذار و مدیرعامل Carbon Mobile خاطرنشان می کند: “با مکان جدید در آلمان، می توانیم آلودگی های خروجی را برای تولید و عملکرد دستگاه های خود حتی بیشتر کاهش دهیم و در سال های آینده شغلهای جدیدی ایجاد کنیم.”
شرکت Ingram Micro در حال حاضر کارگاههای تعمیر تلفن هوشمند ما را اداره می کند و بنابراین می تواند دانش جامعی از فناوری ما را وارد مرحله تولید کند.

بر اساس گزارشات، امروزه این صنعت سالانه 5 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می کند که اکثر آنها قابل بازیافت نیستند.
Khalifeh گزارش می دهد ” کار با مواد پیشرفته اولین گام ضروری برای بستن حلقه یا لوپ زباله های الکترونیکی است. Carbon 1 MK II با بدنه سبک مونوکوک ( monocoque ) ساخته شده که 33٪ سبک تر از گوشی های معمولی است. اگر همه دستگاهها به این شکل ساخته شوند، صنعت می تواند سالانه 100000 تن از منابع زمین را مصرف نکرده و ذخیره کند. ”
با همکاری Cleanhub  از رها شدن 500 گرم زباله پلاستیکی برای هر دستگاه فروخته شده دراقیانوس جلوگیری شده و گفته می شود این تلفن محصول اولین تلفن هوشمند پلاستیکی خنثی در جهان است.
این شرکت می گوید نسل های آینده دستگاه های تلفن هوشمند، شامل الیاف کربن با پایه زیست محیطی و افزایش قابلیت تعمیر برای افزایش طول عمر این محصولات خواهد بود.
Carbon 1 MK II از فناوری HyRECM Carbon Mobile ساخته شده که یک ماده ترکیبی یا هایبرید، با استحکام و وزن سبک مشخصه ان است.

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا